تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۶
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۷۸۰۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش قیمت‌های پیشنهادی تولیدکنندگان برای ورق گرم در اروپا

‌می‌متالز - برخی تولیدکنندگان اروپایی برای رشد و رونق بازار محصولات فولادی، اقدام به کاهش قیمت ورق گرم فولادی کردند، اما این روش به تحرک بازار نینجامید و بازار همچنان راکد باقی ماند.

به گزارش می‌متالز، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن افزایش ذخایر و انباشت ورق در انبار کشور‌های اروپایی و خریداران این محصولات و پیش بینی مصرف پایین فولاد موجب شده خرید ورق گرم در اروپا به حداقل ممکن برسد و پیشنهادات قیمتی بنلوکس با نحوه معاملاتی exw، ۶۷۰ یورو (۶۵۲ دلار) به ازای هر تن باشد.

در همین راستا، برخی منابع از معامله ورق گرم فولادی از منطقه بنلوکس به آلمان با قیمت ۷۱۰ یورو به ازای هر تن خبر دادند، اما این گزارش به تایید فعالان بازار نرسید.

با این حال، یک تولید کننده ورق فولادی در اروپا از پیشنهاد قیمتی ۶۷۰ دلاری از کارخانه هلند با نحوه معاملاتی exw به ازای هر تن داده و برخی واحد‌های تولیدی در شمال اروپا قیمت پیشنهادی نزدیک به ۷۳۰ یورو به ازای هر تن را ارائه داده اند در حالی که برآورد خریداران از قیمت‌های قابل اعمال بین ۷۰۰ تا ۷۳۰ یورو به ازای هر تن بوده و ظاهرا هنوز هیچگونه معاملاتی انجام نگرفته است.

همچنین به گفته فعالان بازار مشتریان، خرید ورق فولادی از ابتدای هفته نگران کاهش شدید قیمت‌ها و شرایط نامعلوم بازار بودند لذا هیچ نوع محصولی خریداری نکردند و منتظر شرایط با ثبات برای خرید شدند.

در جدیدترین شماره نشریه متال بولتن همچنین تصریح شده است: شاخص قیمت داخلی ورق گرم، exw شمال اروپا در مقیاس هفتگی ۳۵ یورو به ازای هر تن کاهش و در مقایسه ماهانه، ۶۳٫۳۳ یورو به ازای هر تن افزایش را نشان می‌دهد.

در همین حال، پیشنهادات ورق گرم کارخانه‌های داخلی ایتالیا با نحوه معاملاتی exw در بازه قیمتی ۷۲۰-۷۰۰ یورو به ازای هر تن بوده، درحالی که واردات از شمال اروپا با نحوه معاملاتی cpt، ۷۱۰ یورو به ازای هر تن و معاملات ورق گرم داخلی ایتالیا با نحوه معاملاتی exw، ۶۸۰ یورو به ازای هر تن گزارش شده است.

عرضه کنندگان چینی مقادیر پایین ورق گرم برای محموله‌های دسامبر را با نحوه معاملاتی cfr با قیمت ۶۳۵ یورو به ازای هر تن و مقادیر بالا را با قیمت ۶۲۵ یورو به ازای هر تن قیمت داده اند و قیمت ورق گرم آسیای جنوب شرقی با نحوه معاملاتی cfr در بازه قیمتی ۶۷۰-۶۵۰ یورو به ازای هر تن گزارش شده است.

فعالان بازار فولاد معتقدند بازار محصولات فولادی عملکرد ضعیفی دارد و بازه قیمتی پیشنهادات بزرگ و گسترده است، لذا حجم بالایی از محصولات فولادی بدون معامله باقی می‌ماند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده