تاریخ: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۳
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۷۷۳۵۲

تولید آیفون ۱۴ پلاس متوقف شد

‌می‌متالز - شرکت اپل تولید آیفون ۱۴ پلاس را به خاطر عدم استقبال از سوی مصرف کنندگان متوقف می‌کند تا تقاضا برای این مدل دوباره مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش می‌متالز، شرکت اپل تولید آیفون ۱۴ پلاس را تنها چند هفته پس‌از آغاز فروش آن متوقف می‌کند. هدف اپل از این اقدام بررسی دوباره تقاضا برای این مدل است که به‌عنوان یک گزینه ارزان‌تر برای مدل‌های آیفون پرو معرفی‌شده بود، اما صفحه نمایش بزرگ‌تری داشت. فروش این مدل از آیفون از هفتم اکتبر آغاز شده بود.

اپل اعلام کرده حداقل یک کارخانه تولید کننده در چین بلافاصله تولید قطعات آیفون ۱۴ پلاس را متوقف می‌کند.

این اقدام در شرایطی صورت‌گرفته که بازار جهانی گوشی‌های هوشمند ۹ درصد در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی نسبت‌به زمان مشابه در سال گذشته کوچک شده و بالا رفتن تورم و ضعف اقتصاد دنیا هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان را تحت تاثیر قرار داده‌است. قیمت آیفون ۱۴ پلاس ۸۹۹ دلار درنظرگرفته‌شده بود که باعث شد بسیاری از مصرف‌کنندگان به‌دنبال مدل گران‌تر آیفون ۱۴ پرو بروند، چون تنها ۱۰۰ دلار تفاوت قیمت بین آن‌ها وجود داشت.

به‌نظر می‌رسد آیفون ۱۴ پلاس که به‌خاطر تاخیر در تولید، یک ماه دیرتر به بازار آمده بود چندان مورد استقبال قرار نگرفته‌است. ظاهرا فروش آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس کمتر از حد انتظار بوده، اما تقاضا برای مدل‌های گران‌تر پرو بالاتر بوده‌است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده