تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۱۴۱۲۶

اپل تولید آیفون ۱۵ را در هند آغاز کرد

‌می‌متالز - تولید آیفون ۱۵ بخشی از استراتژی بزرگتر اپل برای گسترش و تسریع فعالیت‌های تولید آیفون در هند است.

به گزارش می‌متالز، شرکت اپل با آغاز تولید نسل بعدی آیفون ۱۵ خود در ایالت تامیل نادو، اقداماتی را برای بهبود عملیات تولیدی خود در هند انجام می‌دهد. هدف این حرکت استراتژیک پل زدن شکاف بین فعالیت‌های تولیدی مستقر در هند و پایگاه تولید اولیه آن در چین است.

کارخانه گروه فناوری فاکسکان در شهر سریپرمبودور، مشغول آماده‌سازی است تا چند هفته پس از آغاز ارسال آن‌ها از کارخانه‌های چین، جدیدترین گوشی‌های آیفون را تحویل دهد و می‌خواهد حجم تولید آیفون‌های جدید در هند را به سرعت افزایش دهد.

این ابتکار بخشی از استراتژی بزرگتر اپل برای گسترش و تسریع فعالیت‌های تولید آیفون در هند است. اپل با افزایش حجم آیفون‌های جدید تولید شده در این کشور قصد دارد حضور خود را در بازار هند تقویت کند و از تقاضای رو به رشد برای محصولات خود سرمایه گذاری کند.

این گسترش تولید در هند اهداف متعددی را دنبال می‌کند. این نه تنها به اپل کمک می‌کند تا به طور موثرتر به بازار هند رسیدگی کند، بلکه با فشار دولت هند برای تولید داخلی تحت ابتکار «ساخت در هند» همسو می‌شود. با مشارکت در تولید محلی، اپل می‌تواند از مشوق‌های مالیاتی خاص و هزینه‌های پایین‌تر نیز استفاده کند.

به طور کلی، تصمیم اپل برای شروع تولید نسل بعدی آیفون ۱۵ خود در تامیل نادو نشان دهنده تعهد این شرکت به تقویت قابلیت‌های تولیدی خود در هند و موقعیت استراتژیک خود برای رشد در این بازار مهم است.

اپل که دفتر مرکزی آن در کوپرتینو، کالیفرنیا قرار دارد، ابتکاری چند ساله را برای تنوع بخشیدن به عملیات تولیدی خود در خارج از چین انجام داده است.

اپل تنها بخش کوچکی از مونتاژ آیفون خود را در هند انجام می‌داد که منجر به تاخیر قابل توجهی در مقایسه با تولید چین می‌شد. این تاخیر بین دو پایگاه تولیدی در سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافت. تا پایان ماه مارس، اپل موفق شد حدود ۷ درصد از آیفون‌های خود را در هند تولید کند.

تلاش‌های اپل برای گسترش ردپای تولید خود در هند با عوامل مختلفی از جمله تمایل به استفاده از بازار مصرف‌کننده رو به رشد این کشور، بهره‌گیری از مزایای تولید محلی و کاهش وابستگی به یک مکان تولیدی منفرد انجام می‌شود.

نسل بعدی آیفون ۱۵ که پیش‌بینی می‌شود در ۱۲ سپتامبر رونمایی شود، در یک بازه زمانی سه ساله مهم‌ترین به‌روزرسانی را به ارمغان می‌آورد.

به عنوان بخشی از رشد استراتژیک خود در هند، اپل اولین فروشگاه‌های خرده فروشی خود را در ماه آوریل افتتاح کرد. بازار هند به عنوان یک فرصت دوگانه برای اپل در نظر گرفته می‌شود، هم به عنوان یک بازار خرده فروشی رو به رشد و هم به عنوان یک مرکز تولید حیاتی برای محصولاتش در دراز مدت. در سه ماهه منتهی به ژوئن، فروش آیفون در هند شاهد رشد دو رقمی بود و به اوج جدیدی رسید. در حالی که اپل آمار فروش دقیقی را اعلام نکرده است، این رشد نشان دهنده افزایش تقاضا برای محصولاتش در بازار هند است.

به عنوان بخشی از رشد استراتژیک خود در هند، اپل اولین فروشگاه‌های خرده فروشی خود را در ماه آوریل افتتاح کرد. بازار هند به عنوان یک فرصت دوگانه برای اپل در نظر گرفته می‌شود: هم به عنوان یک بازار خرده فروشی رو به رشد و هم به عنوان یک مرکز تولید حیاتی برای محصولاتش در دراز مدت. در سه ماهه منتهی به ژوئن، فروش آیفون در هند شاهد رشد دو رقمی بود و به اوج جدیدی رسید. در حالی که اپل آمار فروش دقیقی را اعلام نکرده است، این رشد نشان دهنده افزایش تقاضا برای محصولاتش در بازار هند است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده