تاریخ: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۷۷۴۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعزام هیات تجاری اصفهان به روسیه در آبان

‌می‌متالز - در راستای اعزام هیات تجاری اصفهان به روسیه نشستی به‌منظور بررسی فرصت‌های تجاری این کشور با حضور نمایندگانی از استانداری، نمایندگی وزارت امورخارجه، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا مرشدزاده مشاور عالی حوزه بین‌الملل اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: استان اصفهان پیشگام برقراری تعامل استانی با روسیه شده است و برای بهره‌برداری لازم از این فرصت باید فعالان بخش‌خصوصی با جدیت برای تعامل منتج به عقد قرارداد وارد این کشور شوند. وی با بیان اینکه در حال‌حاضر شرایط تعامل با روسیه با گذشته متفاوت است افزود: طرفین همچنان مصمم به گسترش تعاملات هستند. مرشدزاده تصریح کرد: با استفاده از تجارب گذشته می‌توان برای رفع موانع موجود اقدام کرد.

احسان شهیر مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز با بیان اینکه اعزام هیات تجاری اصفهان به روسیه در راستای تاکید معاون وزیر امورخارجه به استفاده حداکثری اصفهان از بازار روسیه برنامه‌ریزی شده است، افزود: پیمان‌های بین‌المللی منعقدشده نیز بر تسری همکاری‌ها در سطح استان‌ها تاکید دارد. وی تصریح کرد: بر این اساس پس از تشکیل شورایی راهبردی متشکل از استانداری، شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره‌کل صمت، نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان با محوریت اتاق بازرگانی به‌عنوان پارلمان بخش‌خصوصی اصفهان فرصت‌های همکاری اصفهان با روسیه احصا و مقرر شد تفاهم‌نامه‌هایی میان شورای‌اسلامی شهر اصفهان و شورای قانون‌گذاری سن‌پترزبورگ در حوزه تعاملات مدیریت شهری، تفاهم‌نامه‌ای میان اتاق‌های بازرگانی اصفهان، مسکو و سن‌پترزبورگ و انجمن صنایع این کشور، همچنین تفاهم‌نامه‌ای بین استانداران اصفهان و سن‌پترزبورگ منعقد شود. شهیر با بیان اینکه این تفاهم‌نامه‌ها بر اساس ظرفیت‌های اصفهان و نیاز‌های روسیه طراحی شده است تصریح کرد: این حوزه‌ها شامل اقتصاد بازرگانی، سرمایه‌گذاری و کشاورزی، مدیریت و خدمات شهری، محیط‌زیست و آب؛ گردشگری، فرهنگی- هنری و ورزشی، همچنین حوزه علمی، فناوری، دانش‌بنیان و خلاق است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده