تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۷۷۴۹۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

معادن باید به تعهدات پرداخت یک درصد درآمد خود عمل کنند

‌می‌متالز - نماینده مردم شهرستان اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از صاحبان معادن منطقه ارسباران خواست به تعهدات خود در قبال پرداخت یک درصد درآمد معدن برای توسعه و بهسازی زیرساخت‌های مناطق روستایی شهرستان اهر عمل کنند.

به گزارش می‌متالز، احمد محرم زاده، گفت: اگر معادن به تعهدات قانونی در خصوص پرداخت یک درصد از درآمد خود برای توسعه و بهسازی زیرساخت‌های روستا‌ها عمل نمایند، بسیاری از مشکلات روستا‌های همجوار معادن حل خواهد شد.

وی همچنین از آغاز عملیات بهسازی و آسفالت‌ریزی ۲۵ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان خبر داد.

محرم زاده افزود: عملیات بهسازی و آسفالت‌ریزی در روستا‌های منتهی به معدن مس مزرعه به طول ۲۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت ملی صنایع مس ایران از محل مسوولیت‌های اجتماعی انجام خواهد شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه محور مواصلاتی روستا‌های یخفروزان، قلندر، مزرعه، گاودل، مصطفی چایی، جوانشیخ و بخشی از ییلاقات شهرستان اهر بر اثر تردد ماشین‌آلات سنگین معدن مزرعه تخریب شده بود، به همین خاطر از شرکت ملی صنایع مس ایران درخواست شد تا جهت حل مشکل اهالی این روستاها، از محل مسوولیت‌های اجتماعی اقدام نمایند.

محرم زاده گفت: روسازی راه باید به گونه‌ای اجرا گردد که در تمام شرایط آب و هوایی قابل استفاده باشد و بتواند وزن وسایل نقلیه را تحمل نماید و در این راستا پروژه حاضر به روش روسازی با بتن و آسفالت (رد میکس) انجام خواهد گرفت تا هم در برابر سرمای منطقه و هم در برابر میزان تردد ماشین‌آلات سنگین معادن، مقاوم باشد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس افزود: طی مذاکراتی که با مسوولان معادن انجرد و آهک گوره درق نیز صورت گرفته، مقرر شده تا مسیر ۳۵ کیلومتری سه راهی یخفروزان تا معدن انجرد و مسیر ۲۰ کیلومتری روستای دامن آباد تا معدن آهک نیز بصورت جداگانه با هزینه شرکت مهراصل و صنایع مس ایران احداث، بهسازی و آسفالت‌ریزی شود که انتظار داریم مسوولان این معادن هم در اسرع وقت به وعده خود عمل نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده