تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۷۷۵۸۶
سرویس خبر : انرژی

هشدار فرانسه درباره عدم استفاده از انرژی هسته‌ای

‌می‌متالز - رئیس سازمان نظارتی انرژی فرانسه موسوم به سی‌آر‌ای، با هشدار درباره خاموشی‌های گسترده در زمستان امسال، خواستار راه اندازی مجدد تمام راکتور‌های هسته‌ای در این کشور شد.

به گزارش می‌متالز، امانوئل وارگون، رئیس سازمان نظارتی انرژی فرانسه موسوم به سی‌آر‌ای، با هشدار درباره خاموشی‌های گسترده در زمستان امسال، خواستار راه اندازی مجدد تمام راکتور‌های هسته‌ای در این کشور شد.

وارگون در گفتگو با رادیو آرام‌سی با اشاره به اعتصابی که یک سوم راکتور‌های فرانسه را تعطیل کرده است، گفت: این مهم است که کار در اسرع وقت از سر گرفته شود... (شرکت دولتی) ای‌دی‌اف باید تمام راکتور‌های هسته‌ای خود را وارد فرایند تعمیر و نگهداری کند.

فرانسه تقریباً ۷۰ درصد برق خود را از نیروگاه‌های هسته‌ای با ۵۶ رآکتور تولید می‌کند که همگی توسط ای‌دی‌اف اداره می‌شوند.

روز سه شنبه، ویرجینی نویمایر، نماینده اتحادیه کارگری اف‌ان‌ام‌ای فرانسه، به خبرنگاران گفت که ۲۰ راکتور تحت تأثیر اعتصابات قرار گرفته‌اند و در نتیجه تعمیر و نگهداری در ۱۷ راکتور به حالت تعلیق درآمده است.

بر اساس این گزارش، اعتصابات نیروگاه‌های هسته‌ای از چند هفته پیش ادامه داشته است و اعتراضات در پالایشگاه‌ها و تاسیسات ذخیره‌سازی بنزین که متعلق به شرکت‌های بزرگ نفتی توتال انرژی و اکسون موبیل است، باعث اختلالات گسترده در عرضه سوخت در این کشور شده است.

اتحادیه‌های کارگری خواستار افزایش حقوق کارگران هستند چرا که تورم در این کشور به بالای ۶ درصد رسیده است.

این جنبش اعتراضی در بخش انرژی فرانسه در حالی شکل گرفته است که انتظار می‌رود تولید انرژی هسته‌ای این کشور در سال جاری میلادی به پایین‌ترین حد خود در ۳۰ سال گذشته برسد، زیرا تعداد موارد قطع برق در رآکتور‌های هسته‌ای که ناشی از مشکلات خوردگی و تعمیر و نگهداری بوده، به رقم بی‌سابقه‌ای رسیده است.

روز سه‌شنبه، اپراتور شبکه برق فرانسه یعنی آر‌تی‌ای RTE هشدار داد که اعتصابات طولانی‌مدت، که کار تعمیرات و راه‌اندازی مجدد راکتور‌های هسته‌ای را با مشکل مواجه می‌کند، منجر به "عواقب سنگین" برای تامین برق در زمستان سال جاری میلادی خواهد شد.

این در حالی است که با رسیدن سطح آب رودخانه‌ها به پایین‌ترین حد خود، عملکرد رآکتور‌های هسته‌ای در تابستان امسال تحت تأثیر خشکسالی نیز قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده