تاریخ: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۲۷۷۶۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومانی در بخش معدن استان کرمانشاه

‌می‌متالز - استاندار کرمانشاه گفت: طی تفاهم نامه با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن استان انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، بهمن امیری‌مقدم در جلسه شورای معادن استان اظهار داشت: بهره‌برداری از معادن استان باید همراه با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآیند فرآوری محصول باشد، زیرا تولید، اشتغال و رونق اقتصادی برای ما بسیار مهم است.

وی با تاکید بر نظارت بیشتر بر فعالیت‌های معادن در استان عنوان کرد: مجوز معادن به سرمایه گذار زمانی باید داده شود که تکلیف آن به صورت کامل مشخص شده باشد و نباید عدم برنامه‌ریزی، سرگردانی مردم را به دنبال داشته باشد و این موضوع در جلسه تعامل که با حضور دستگاه‌های صنعت، معدن و تجارت و منابع طبیعی برگزار می‌شود، تمام جزئیات هم به دقت بررسی شود.

رئیس شورای معادن استان افزود: باید توجه داشت محدویت‌ها و معادن سلب صلاحیت شده از افراد گذشته، چنانچه که در نظر است اراضی موجود به افراد جدید واگذار شود این موضوع باید با اعلام مزایده و شرایط جدید صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در کنار صدور مجوز‌های معدن باید به حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها هم توجه شود، گفت: در کنار توجه به اشتغال، تولید و رونق اقتصادی، هم حفظ جنگل‌ها و منابع طبیعی هم برای ما مهم است، از این رو به سرمایه‌گذاران معادن باید یادآوری شود که در حد امکان به قطع درختان اقدام نکنند و اگر این کار برای اجرای برنامه انجام شد، وظیفه دارند که در کنار قطع یک درخت، کاشت سه درخت را در برنامه داشته باشند.

امیری‌مقدم گفت: سرمایه‌گذاران بخش معدن باید به حفظ منابع طبیعی و جنگل‌ها توجه ویژه داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به انعقاد قرارداد با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در راستای توسعه بخش‌های مربوط به معدن در استان گفت: خوشبختانه با انجام این کار ۱۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان انجام می‌شود که منجر به تحول اساسی در بخش معدن استان خواهد شد و برای تسریع این کار مهم، اجرای پروژه‌ها با ایجاد یک سیستم کنترل پروژه دقیق بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

امیری‌مقدم عنوان کرد: امیدواریم تمام این اقدامات و برنامه‌ها منشأ خیر برای مردم استان باشد و اشتغال، تولید و همچنین رونق اقتصادی بیشتری را برای کرمانشاه به همراه داشته باشد.

وی گفت: مصوبات این شورا باید با دقت بررسی و در جلسات بعدی روند کاری ارائه گزارش شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده