تاریخ: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۵۰
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۲۷۸۱۱۲
سرویس خبر : انرژی
بیگی‌نژاد:

وزارت نیرو جدیتی برای حل مساله آب ندارد/ بارورسازی ابر‌ها در هاله‌ای از ابهام

‌می‌متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در شعار‌های مسوولان وزارت نیرو جدیتی برای حل مساله آب دیده نمی‌شود، اظهار کرد: مجلس در قانون بودجه برای بارورسازی ابر‌ها بودجه در نظر گرفته است.

به گزارش می‌متالز، هادی بیگی‌نژاد با اشاره به هشدار‌های اخیر مسوولان در رابطه با بحران کمبود آب در کشور، گفت: تاکنون در کشور به مساله آب به‌عنوان یک بحران نگاه نشده است مگر اینکه مشکلی مانند تمام شدن آب پشت سد همدان پیش بیاید تا به فکر انجام یک سری کار‌ها بی‌افتیم، در حالی که مساله مربوط به آب را باید قبل از رسیدن به مرحله بحران پیگیری کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستورالعمل‌ها، مطالعات و تحقیقات بسیاری نیز در حوزه آب انجام شده که موجود هستند، درواقع چندین سال قبل برای عبور از بحران آب کار‌های تحقیقاتی بسیاری انجام شده است لذا فقط باید این مطالعات علمی را اجرا کرد و دیگر نیاز به تحقیقات جدید نیست، اما آنچه نیاز است جدیت در اجرا است.

وی با بیان اینکه اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای برنامه‌های جلوگیری از کمبود آب نیز محدود است و این مساله یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم حل این مشکل است، افزود: عدم توانمندی مدیران اجرایی و عدم اولویت‌بندی کار‌ها را باید به این مساله افزود، هرچند در قانون بودجه ۱۴۰۱ قوانین لازم برای کامل شدن مطالعات اطلس آب ایران در نظر گرفته شد، اینکه چه صنعتی را در چه منطقه‌ای توسعه دهیم یا ندهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شعار‌های مسوولان وزارت نیرو جدیتی برای حل مساله آب دیده نمی‌شود، اظهار کرد: مجلس در قانون بودجه برای بارورسازی ابر‌ها نیز بودجه در نظر گرفته و کار‌های تحقیقاتی آن انجام شده است بنابراین کسری قانون وجود ندارد و این مهم تنها نیازمند اجرا است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده