تاریخ: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۱۶
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۲۷۸۲۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

با کاهش فعالیت اقتصادی در منطقه یورو احتمال رکود افزایش یافت

‌می‌متالز - بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که فعالیت بخش خصوصی اروپا در منطقه یورو در ماه اکتبر متحمل ضربه دیگری شده است.

به گزارش می‌متالز، بلومبرگ روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که فعالیت بخش خصوصی اروپا در منطقه یورو در ماه اکتبر متحمل ضربه دیگری شد چرا که شاخص مدیران خرید، که توسط مؤسسه اس‌اندپی گلوبال S&P Global گردآوری شده است، به پایین‌ترین سطح خود از آوریل ۲۰۱۳ به استثنای دوره همه گیری کرونا، سقوط کرد.

شاخص مدیران خرید در منطقه یورو طی ماه جاری میلادی نسبت به رقم ۴۸.۱ واحد در ماه سپتامبر، کاهش یافت و به ۴۷.۱ رسید که از پیش بینی اقتصاددانان نیز بدتر بود.

بر اساس این گزارش، عدد زیر ۵۰ نشان دهنده انقباض فعالیت اقتصادی است. با کاهش فعالیت‌های تجاری، ترس از رکود اقتصادی در سراسر منطقه یورو در حال افزایش است.

بیشترین تلفات کاهش فعالیت اقتصادی در بخش تولید گزارش شده است، به ویژه در بخش‌های انرژی‌بر مانند تولید مواد شیمیایی و پلاستیک، اما بر اساس داده ها، تولید خدمات نیز برای سومین ماه متوالی شاهد کاهش بوده است چرا که مصرف کنندگان با بحران هزینه زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

تقاضا برای کالا و خدمات نیز در این منطقه در حالی کاهش یافت که شرکت‌ها و خانوار‌ها به دلیل افزایش نرخ تورم تحت فشار شدید قرار گرفتند؛ تورمی که عمدتاً ناشی از افزایش سرسام آور هزینه‌های انرژی بوده است.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان مؤسسه اس‌اندپی گلوبال، در مصاحبه‌ای گفت: به نظر می‌رسد اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه چهارم با توجه به کاهش شدید تولید و تصویر بدتری که در ماه اکتبر درباره تقاضا مشاهده شد، منقبض شود و این احتمال را که رکود به طور فزاینده‌ای اجتناب ناپذیر است، قوی‌تر کند.

در حالی که برخی از شرکت‌ها حتی گزارش کرده‌اند که حمل و نقل در ماه اکتبر بهبود یافته است، اقتصاددانان خاطرنشان می‌کنند که تامین کنندگان به دلیل کاهش تقاضا فعالیت خود را کاهش داده اند.

به گفته این شبکه خبری، خرید مواد اولیه توسط تولیدکنندگان "با یکی از شدیدترین (تورم) نرخ‌ها از زمان بحران مالی جهانی کاهش یافته است. "

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده