تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۷
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۷۸۳۳۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن مطرح شد

خیانت عدم توسعه صنعت مس در استان کرمان در سال‌های گذشته را چه کسی پاسخگو است؟

‌می‌متالز - استاندار کرمان تاکید می‌کند: خیانت عدم توسعه صنعت مس در سال‌های گذشته را چه کسی پاسخگو است و این موضوع حتماً باید پیگیری شود. بدانید که استان کرمان از بابت عدم توسعه صنعت مس آسیب زیادی دیده است.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی فداکار ۲۸ مهرماه در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن در کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: با توجه به اینکه کرمان استان معدنی است لذا صنعت آن نیز معدن پایه است.

او عدم توازن در استان کرمان را در عدم توجه به سایر ظرفیت‌های استان به‌ویژه صنعت گردشگری می‌داند.

به اعتقاد استاندار کرمان، متاسفانه به تناسب معادنی که در استان کرمان وجود دارد صنایع وابسته شکل نگرفته است. بیش از ۳۰ درصد اشتغال معدن کشور در استان کرمان است که امکان افزایش آن وجود دارد.

فداکار تاکید می‌کند: خیانت عدم توسعه صنعت مس در سال‌های گذشته را چه کسی پاسخگو است و این موضوع حتماً باید پیگیری شود. بدانید که استان کرمان از بابت عدم توسعه صنعت مس آسیب زیادی دیده است.

او می‌افزاید: شرکت ملی مس ایران باید توسعه صنعت مس به‌ویژه در حوزه پایین دست و اشتغالزایی را در استان کرمان پیگیری کند که مطالبه عمومی مردم کرمان است.

به اعتقاد استاندار کرمان، شرکت‌های بزرگ معدنی با محوریت اکتشافات باید در استان و کشور تشکیل شود و مدیریت جدید شرکت ملی مس ایران حوزه اکتشاف را در اولویت قرار دهد.

او با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده یک پروژه اقتصادی بزرگ با سرمایه‌گذاری حدود ۲۵ میلیارد تومان در استان کرمان کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: این پروژه در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر بوده و پروژه بسیار ارزشمندی برای کشور و استان کرمان است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده