تاریخ: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۱
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۷۸۳۴۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

عزم راسخ «فملی» در اجرای طرح‌های توسعه

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در آیین کلنگ‌زنی سه پروژه ورزشی، خدماتی و زیرساختی شهرستان ورزقان گفت: در مجموعه شرکت مس هم‌قسم شده‌ایم تا طرح‌های توسعه در استان آذربایجان‌شرقی اجرایی شود.

به گزارش می‌متالز، علی رستمی بیان کرد: به زودی تولید ۴۰۰ هزار تن کاتد مس در آذربایجان شرقی که آرزوی دیرینه همه ما بود، تحقق می‌یابد.

وی در خصوص اجرای پروژه تولید برق ۲۵۰ مگاواتی انرژی خورشیدی در استان آذربایجان شرقی، افزود: مناقصه پروژه تولید برق خورشیدی در استان در حال برگزاری است که از دو ماه آینده پیمانکار مستقر خواهد شد و حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه ۱۴۰ میلیون یورو است.

‎مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به همکاری شرکت مس با دانشگاه‌های تبریز و سهند در حوزه دانش‌بنیان اشاره کرد و یادآور شد: بنا داریم تا از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان آذربایجان شرقی با حوزه تخصصی مسی و غیر مسی حمایت کنیم.

رستمی تصریح کرد: شرکت مس برای اولین بار از مدیران متخصص بومی ورزقان در مدیریت مجتمع مس سونگون استفاده می‌کند. ما به کارگیری از ظرفیت جوانان بومی و کاربلد را ادامه خواهیم داد و تصمیم داریم تا صنعت مس را به جوانان بومی و انقلابی آذربایجان شرقی بسپاریم.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی که امروز کلنگ‌زنی شد، در سال ۱۳۹۷ مصوب شده، اما متاسفانه به مرحله اجرا نرسیده بود. در همین راستا، پیمانکار با تجربه برای کمپ ورزشی بین‌المللی ورزقان انتخاب و قرارداد آن نیز ابلاغ شد تا در اسرع وقت عملیات اجرایی آغاز شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اذعان کرد: پس از تکمیل و بهره‌برداری از کمپ ورزشی شهرستان ورزقان، از وزارت ورزش و جوانان انتظار داریم تا مقدمات رفت‌و‌آمد تیم‌های ملی به این شهرستان را فراهم کنند. بنا داریم تا دو ماه آینده طبق قول مدیر مجتمع مس سونگون، بزرگراه خواجه ورزقان به اتمام برسد و این پروژه با عمر ۱۰ ساله تحویل مردم شریف شهرستان ورزقان شود.

‎رستمی با تاکید بر اینکه شهرستان ورزقان فاقد سیستم تصفیه‌خانه شبکه فاضلاب شهری است، تصریح کرد: مصمم هستیم تا در مجمع شرکت مس، مصوبه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهری ورزقان را اخذ کنیم. در این پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران سرمایه‌گذاری خواهد شد.

‎بر اساس گزارشی از ایلنا، وی احداث سایت اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع ارسباران در ورزقان را نتیجه توافق منابع طبیعی و محیط زیست با شرکت مس عنوان کرد و یادآور شد: تنها تقاضایی که در این خصوص داریم، این است تا همکاری‌های لازم صورت پذیرد؛ چراکه قصد داریم ظرفیت تولید کنسانتره مس را در ورزقان به دو میلیون تن افزایش دهیم و لازمه افزایش تولید، توسعه است و از طرفی منابع طبیعی، زمین در اختیار ما گذاشته است و امیدوار هستیم محیط زیست نیز همکاری‌های کافی داشته باشد.

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده