تاریخ: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۷۸۳۹۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اشتهای چین راهگشایی برای تولید بیشتر لیتیوم در اروپا

‌می‌متالز - یک شرکت استرالیایی که به دنبال تبدیل شدن به اولین تولیدکننده لیتیوم اروپا است، بر این باور است که تقاضای چین که برای انتقال به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر کلیدی است، مسیر روشنی را برای گسترش بیشتر تولید لیتیوم در قاره اروپا باز نموده است.

به گزارش می‌متالز، این شرکت استرالیایی به نام کریتیکال متالز در تلاش است تا از تقاضای فزاینده لیتیوم درآمد بیشتری کسب کند، قیمت‌ها در سال جاری با افزایش تقاضای جهانی برای این ماده اصلی در تولید باتری در حالی که عرضه محدود بود، افزایش یافته است. امریکا به دلیل نگرانی از تسلط چین بر ظرفیت پالایش و تولید مواد اولیه کلیدی از جمله لیتیوم، عناصر خاکی کمیاب و کبالت، از متحدان خود خواسته است تا عرضه خود را متنوع‌تر کنند.

در بازار عناصرخاکی کمیاب وقتی چین برای بازار خود به آن‌ها نیاز دارد، صادرات را متوقف می‌کند. به همین دلیل است که اروپا لیتیوم را یک ماده معدنی حیاتی می‌بیند و هدف این است که این نوع وابستگی به چین برای تولید باتری را از بین ببرد.

در این راستا این شرکت استرالیایی به دنبا سایر ذخایر لیتیوم اروپا برای توسعه بیشتر تولید است تا حداقل مانع روند صعودی بیشتر قیمت این ماده اولیه کلیدی شود.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده