تاریخ: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۷۸۴۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان؛

بازرسی از معادن سیستان و بلوچستان تشدید می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با امضای تفاهنامه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان نظام مهندسی معدن استان، تشدید بازرسی‌ها و ارتقای فرهنگ ایمنی و بهداشت کار در معادن با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حامد آرامش در مراسم امضای این تفاهمنامه همکاری، افزود: بار‌ها تاکید کردیم که صیانت از نیروی کار در اولویت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و در این راه بدون اغماض با مواردی که ایمنی قشر شریف کارگری استان را به خطر اندازد، مطابق قانون و مقررات برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت: در طی سال گذشته و نیمه اول امسال، مجموعا ۳۰۰ مورد بازرسی توسط بازرسان کار استان و نمایندگان دستگاه‌های وظیفه‌مند در قالب گشت مشترک از سطح معادن انجام شده است که حاصل این بازرسی‌ها و همکاری بهره برداران و پیمانکاران معادن، به صفر رسیدن حوادث منجر به فوت در این شغل سخت و طاقت فرسا شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تاکید بر اینکه سیستان و بلوچستان با دارا بودن ظرفیت معدنی ممتاز، بهشت معادن کشور و منطقه شناخته می‌شود، افزود: برای بهره وری مناسب و دستیابی به ارزش افزوده لازم در راستای توسعه فراگیر استان، اصل مهم، توجه و صیانت از نیروی کار است.

آرامش تصریح کرد: به استناد قانون، تمامی معادنی که بیش از ۲۵ نفر کارگر داشته باشند، عملیات باید تحت نظر یک نفر مسوول ایمنی صلاحیت دار انجام شود و در معادنی که کمتر از ۲۵ نفر پرسنل دارد، این مسوولیت بر عهده سرپرست معدن و یا مسوول فنی معدن خواهد بود.

وی اظهار داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با همکاری مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی بهره برداران معادن، مسوولین ایمنی، مسوولین فنی و کارگران معدن را بر اساس قوانین و مقررات مربوطه اجرا می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده