تاریخ: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۲۷۸۴۱۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

جراحی بزرگ اقتصادی کوچک کردن دولت است / اقدام برای اصلاح قانون معدن

‌می‌متالز - رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: اگرچه دولت در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در اقتصاد کشور جرات بزرگی کرد، اما جراحی بزرگ اقتصادی کوچک کردن دولت است، چراکه دولت نزدیک ۱۰ میلیون حقوق بگیر دارد، بنابر این بهره وری این طرح به چشم مردم نمی‌آید.

به گزارش می‌متالز، عبدالوهاب سهل آبادی در نشست خبری مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن اصفهان، اظهار کرد: دهم تیرماه، روز صنعت بود و بسیاری از استان‌های کشور این روز را برگزار کردند و چهارشنبه هفته جاری این مراسم در اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مراسم جامعه صنعت توان خود را به رخ خواهد کشید، تأکید کرد: همواره مشکلات جامعه صنعت استان با مسوولان کشوری مطرح می‌شود و خوشبختانه در تمام استان‌ها مدیران کل سازمان صمت در این مسیر همراهی می‌کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تأکید کرد: آنچه امروز می‌توانید بروز دهید توان صنعتی اصفهان و کشور است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۹ هزار واحد صنعتی در استان اصفهان، اظهار کرد: به لطف خدا امروز بسیاری از مشکلات صنعت با حضور تشکل‌های مختلف صنعتی ازجمله خانه صمت و … برطرف شده و ستاد تسهیل نیز در این مسیر گام بزرگی برداشته است.

به گفته سهل آبادی، طی استعلام خانه صنعت معدن و تجارت ایران از واحد‌های صنعتی، این واحد‌ها از عملکرد ستاد تسهیل رضایت داشتند و رتبه اول رضایت تولیدکنندگان به ستاد تسهیل کشور اختصاص داده است.

وی تأکید کرد: یکی از مشکلات بزرگ واحد‌های تولیدی مربوط به بانک‌ها و کوتاهی این بخش در پرداخت تسهیلات و همچنین کوتاهی در محاسبات با کارخانه‌ها بود که در ستاد تسهیل این مشکلات برطرف شده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه امسال در روز صنعت حدود ۶۰ واحد صنعتی استان تجلیل می‌شوند، توضیح داد: این واحد‌ها در کمیته‌ای ارزیابی شده اند و روز چهارشنبه به عنوان واحد نمونه صنعتی استان اصفهان انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به توان قوی صنعت صنفی در استان اصفهان، اظهار کرد: ۲۰ هزار واحد صنفی صنعتی در استان اصفهان فعال هستند.

سهل آبادی درباره اجرای طرح آزادسازی قیمت‌ها و تأثیر آن بر حوزه صنعت، توضیح داد: اگرچه دولت در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در اقتصاد کشور جرات بزرگی کرد، اما جراحی بزرگ اقتصادی کوچک کردن دولت است، چراکه دولت نزدیک ۱۰ میلیون حقوق بگیر دارد، بنابراین بهره وری این طرح به چشم مردم نمی‌آید.

وی تأکید کرد: دولت باید در ارتباط با کوچک سازی خود اقدام کند و این مهم باید در طول سال عملیاتی شود تا مردم آثار آن را لمس کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بیان کرد: خوشبختانه وضعیت صنعت استان و همچنین وضعیت پیگیری مطالبات آن‌ها نسبت به یک سال گذشته بهتر شده است.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته میزان تسهیلات بانکی برای حوزه تولید صنعت استان اصفهان بیشتر شده است.

سهل آبادی با اشاره به یک خبر خوش برای حوزه معدن، اظهار کرد: یکی از پتانسیل‌های مهم کشور معدن است و توانمندی خوبی را برای ایجاد اشتغال و صادرات دارد و فراوری این حوزه نقش مهمی می‌تواند در اقتصاد کشور داشته باد و به همین منظور مجلس بر روی اصلاح قانون معدن کار می‌کند و امیدواریم در مجلس فعلی این کار به سرانجام برسد.

وی توضیح داد: شاید استفاده از پهنه‌های مختلف معدنی کشور به دلیل برخی مشکلات به ۱۰ درصد هم نرسد و بنابراین امیدواریم تا پایان این مجلس اصلاح قانون مجلس به نتیجه برسد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان همچنین درباره تأثیر قطعی و فیلترینگ اینترنت بر حوزه تولید، گفت: قطعاً قطعی اینترنت به حوزه کار و تولید کشور آسیب رسانده و کار را سخت کرده، اما در شرایط فعلی بحث امنیت ملی بااهمیت است.

وی در ادامه با اشاره به نقش مؤثر شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین، اظهار کرد: این حوزه شاهکار‌های صنعتی و علمی را در کشور همچون ساخت هواپیمای بیست نفره و دستگاه‌های شتاب دهنده بیمارستانی و … رقم زده و نباید از عملکرد این بخش غافل شویم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده