تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۸
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۷۹۱۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رفع مشکلات صنعت، دستاورد ستاد تسهیل استان اصفهان

‌می‌متالز - رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در ۲ سال گذشته بسیاری از مشکلات صنعتی رفع شده است و ستاد تسهیل استان اصفهان توانسته گام‌های بسیار مهمی در راستای رفع مشکلات صنعت بردارد.

به گزارش می‌متالز، سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به پیشرفت صنعت در ایران اظهار داشت: هدف از برگزاری روز صنعت و معدن این است که جامعه صنعتی توانمندی خود را به رخ بکشد و مشکلات جامعه صنعتی را با مسؤولان کشوری و استانی مطرح کند.

وی با بیان اینکه توان صنعتی استان اصفهان با دارا بودن حدود ۹ هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک اشتغال بسیار زیادی را فراهم کرده است، افزود: در ۲ سال گذشته بسیاری از مشکلات صنعتی رفع شده است و ستاد تسهیل استان توانسته گام‌های بسیار مهمی در راستای رفع مشکلات صنعت بردارد.

سهل‌آبادی با بیان اینکه اصفهان در صنعت اتاق‌سازی در کشور پیش قدم بوده است، گفت: اتاق‌سازان اصفهان اتوبوس‌های فرسوده را خریداری می‌کردند و با تبدیل و ساخت در خدمت سفر‌های برون شهری قرار می‌دادند، در اصفهان کارخانه اتاق سازی و اتوبوس‌سازی وجود دارد، اما اتوبوس‌سازان استان از لحاظ سرمایه‌گذاری ضعیف عمل کردند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی با بانک‌ها در ستاد تسهیل استان عنوان کرد: بانک‌ها در چند سال گذشته در پرداخت تسهیلات عملکرد خوبی نداشته‌اند و با بهره و جریمه‌های ناموزون با صنعت مربوطه، کار را سخت کردند.

وی بیان کرد: در روز صنعت از ۶۰ واحد صنعتی استان اصفهان تقدیر خواهد شد که این‌ها بر اساس کمیته‌ای که با مسوولان مربوطه تشکیل و ارزیابی شده است، به عنوان واحد نمونه انتخاب شده‌اند.

سهل‌آبادی با بیان اینکه جراحی اقتصادی که توسط دولت انجام شد امروز بر همگان به اثبات رسیده و باید اتفاق می‌افتاد، تصریح کرد:، اما جراحی مهم‌تری که باید صورت بگیرد، کوچک کردن دولت است، دولت حدود ۱۰ میلیون نفر حقوق‌بگیر دارد و اگر کوچک‌سازی شود، اقداماتی که در طول سال در سازمان‌ها و وزارت خانه انجام می‌شود را مردم به خوبی می‌بینند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار داشت: در صنعت و معدن اشتغالی را از دست نداده و افزایش هم داشته‌ایم.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده