تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۷۸۴۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت دنبال ارز تک نرخی است/ ارز‌های چند نرخی عامل اصلی فساد اقتصادی در کشور

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس چند نرخی بودن ارز را یکی از مشکلات مهم اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: این چند نرخی بودن ارز طی سالیان اخیر موجب ایجاد فساد اقتصادی در کشور شده است که دولت آیت الله رئیسی در همین زمینه با حذف ارز ترجیحی و سایر ارز‌های دیگر سعی در تک نرخی کردن ارز در کشور دارد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز در نشست فعالان اقتصادی شهرستان بناب که با حضور مسئولان شهرستان، جمعی از مدیران بانک ها، مدیران کل و معاون سیاسی، امنیتی استانداری آذربایجان شرقی حضور داشتند؛ اظهار کرد: برخی از پروژه‌های عمرانی شهرستان بناب مدت زمان طولانی است که تکمیل و به بهره برداری نرسیده اند که باید هرچه سریع‌تر به اتمام برسند.

وی با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی استادیوم ۱۵ هزار نفری بناب اظهار کرد: متأسفانه این پروژه طی سالیان اخیر به اتمام نرسیده و در بازدیدی که از این پروژه داشتیم، مقرر شد از طریق بانک رفاه کارگران اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه تخصیص یابد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ظرفیت بسیار بالای صادرات این شهرستان افزود: برخی از مشکلات و مطالبات مردم شهرستان بناب نشان می‌دهد که این شهرستان تا چه اندازه در اقتصاد کشور سهم داشته و رشد کرده است و یکی از قطب‌های مهم اقتصادی استان آذربایجان شرقی به شمار می‌رود.

پورابراهیمی چند نرخی بودن ارز را یکی از مشکلات مهم اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: این چند نرخی بودن ارز طی سالیان اخیر موجب ایجاد فساد اقتصادی در کشور شده است که دولت آیت الله رئیسی در همین زمینه با حذف ارز ترجیحی و سایر ارز‌های دیگر سعی در تک نرخی کردن ارز در کشور دارد.

وی در ادامه از تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در راستای حل مشکلات سرمایه در گردش کشاورزی و باراندازداران انگور در شهرستان بناب خبرداد و تصریح کرد: بحث تعهدات ارزی را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

ضروت تأمین سرمایه در گردش باراندازان انگور در بناب

نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون قریب به ۶۰۰ بارانداز انگور در بناب فعال است که شدیداً نیازمند گردش مالی هستند.

محمد باقری بنابی با اشاره به اینکه انگور در اکثر شهر‌های کشور در حدود ۶۰۰ بارانداز انگور بناب فرآوری می‌شود؛ افزود: صاحبان این باراندازان با مشکل نقدینگی مواجه هستند و لازم است خط اعتباری برای حمایت از این قشر در نظر گرفته شود.

ضرورت پایه گذاری مشوق‌های علمی برای تولیدکنندگان توسط مجلس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: با توجه به محدود بودن تصمیمات ستاد تسهیل در خصوص برخی مشکلات، ستاد تسهیل نمی‌تواند برخی مشکلات را حل کند چرا که طبق مصوبات هرگونه مشکلی که حل آن مغایر با قانون باشد، امکان حل آن وجود ندارد.

صابر پرنیان با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های مهم فولاد در کشور است؛ گفت: در استان در تأمین مواد اولیه و خوراک فولاد شدیداً مشکل داریم و در صورت عدم تأمین مواد اولیه ۳۵ کارخانه موجود فولاد در استان در آینده با مشکل تولید مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به مشکل شدید ناوگان حمل و نقل بار در کشور از کمیسیون اقتصادی مجلس خواست مجلس شورای اسلامی با صدور مجوز‌های لازم زمینه واردات برای تکمیل نیاز ناوگان حمل و نقل بار کشور را فراهم نماید.

گزارش حاکی است، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای این کمیسیون در جریان سفر یک روزه به شهرستان بناب از استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری بناب، شرکت تولید خشکبار صدرا گستر، تولید خشکبار آذرتاک، مجتمع فولاد آذرحدید، شرکت جهان همتا سیکلت و بارانداز انگور آقای ملیحی در این شهرستان بازدید کردند.

رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در این سفر همچنین با حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی امام جمعه بناب دیدار و گفتگو کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده