تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۱۹
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۲۷۸۶۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تورم به بزرگترین نگرانی آلمانی‌ها تبدیل شد

‌می‌متالز - بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده توسط مؤسسه مک کینزی، بیش از ۵۷ درصد از مردم آلمان افزایش تورم را بزرگترین تهدید برای رفاه خود می‌دانند.

به گزارش می‌متالز، بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده توسط مؤسسه مک کینزی، بیش از ۵۷ درصد از مردم آلمان افزایش تورم را بزرگترین تهدید برای رفاه خود می‌دانند. این رقم در مقایسه با ۴۸ درصد گزارش شده توسط این شرکت مشاوره در ماه ژوئن افزایش نشان می‌دهد.

این نظرسنجی که با همکاری بیش از ۱۰۰۰ پاسخ دهنده صورت گرفت، همچنین نشان داد که دو سوم پاسخ دهندگان در حال حاضر خود را برای افزایش بیشتر قیمت‌ها آماده می‌کنند.

۱۸ درصد افراد در این نظرسنجی، بحران اوکراین را بزرگترین تهدید می‌دانند، در حالی که ۶ درصد و ۳ درصد به ترتیب تغییرات آب و هوایی و همه گیری کووید-۱۹ را بزرگترین نگرانی می‌دانند.

بیش از ۶۰ درصد از افراد مورد بررسی گفتند که آگاهانه در مصرف انرژی در خانه صرفه جویی می‌کنند و حدود ۱۶ درصد قبلا سفر‌های تعطیلاتی خود را لغو کرده‌اند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که بیش از نیمی از پاسخ دهندگان قصد دارند کمتر خرید کریسمس انجام دهند. در عین حال، ۱۲ درصد تمایل دارند در فصل تعطیلات امسال پول زیادی خرج نکنند.

مارکوس ژاکوب، کارشناس مک کینزی، درباره نتایج این نظرسنجی گفت: خیلی اتفاق می‌افتد: از هر ۵ نفر در آلمان، ۴ نفر در حال حاضر آگاهانه رفتار خرید خود را با توجه به واقعیت جدیدی که در حساب بانکی خود درک می‌کنند و احساس می‌کنند، تغییر داده است.

به طور کلی، طبق این نظرسنجی، آلمانی‌ها نسبت به مردم فرانسه، بریتانیا، ایتالیا یا اسپانیا به آینده بدبین‌تر هستند و تقریباً نصف پاسخ‌دهندگان پیش بینی می‌کنند که بحران فعلی اثرات طولانی‌مدت بر اقتصاد یا حتی یک رکود طولانی مدت در پی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده