تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۱:۲۹
بازدید: ۵۳۷
کد خبر: ۲۷۸۸۴۵
سرویس خبر : متالورژی و مواد
در گفتگو با مدیرعامل شرکت فرانسوز یزد:

کیفیت رمز موفقیت ما در صادرات است/ طرحی برای افزایش تولید در دست داریم

‌می‌متالز - شرکت فرانسوز یزد با اجرای طرح جدیدی، میزان ظرفیت خود را ۴ برابر می‌کند.

به گزارش می‌متالز، دکتر داوود عظیمی مدیرعامل شرکت فرانسوز یزد با اشاره به نمایشگاه بین‌المللی آنکیروس ۲۰۲۲ (پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آهن، فولاد، ماشین‌آلات و محصولات فولادی و ریخته‌گری)، آنوفر ۲۰۲۲ (چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات و محصولات فلزات غیرآهنی) و ترک‌کست ۲۰۲۲ (نهمین نمایشگاه بین‌المللی محصولات ریخته‌گری ترکیه)، به «می متالز» گفت: خوشبختانه نمایشگاه خوبی را شاهد بودیم و شاید یکی از مهم ترین موضوعات این باشد که هر چند تولید فولاد ترکیه حدود دو برابر ایران است، اما نمایشگاه‌های خود را به صورت دو سالانه برگزار می‌کند. نفس این کار بسیار مهم است، زیرا منجر به استقبال بهتر و به حضور پرقدرت شرکت‌ها کمک می‌کند. به طور کلی نمایشگاه قوی ای را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه هم رقبای داخلی ما حضور جدی و فعال داشتند که البته بیشتر برای بازدید حضور داشتند و رقبای خارجی هم چه از ترکیه و چه از اروپا در حوزه صنعت نسوز بسیار فعال بودند.

عظیمی با اشاره به مزیت نسوز‌های مجموعه خود نسبت به دیگر نسوزها، تصریح کرد: اگر بخواهم به مخاطبان ایرانی پاسخ دهم، شاید یکی از عوامل موفقیت‌های شرکت‌های نسوز ایرانی در صادرات بحث کیفیت و همین طور آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای صادرات باشد. در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت. شرکت فرانسوز یزد در این زمینه دارای آمادگی کامل است. استراتژی ما در ابتدا آن بود که وندور‌های داخل کشور را شناسایی کنیم و سپس به کیفیت و استاندارد‌های بین المللی رسیده تا بتوانیم در این زمینه وارد صادرات شویم. شرکت ما در کالایی که خود تولید می‌کند هیچ کمبودی نسبت به کالاهای اروپایی ندارد و این موضوع در فولاد کاوه جنوب کیش به عنوان مثال تست شده و دلتای ما دو برابر وزویوس ایتالیا کار کرده و تا چهار برابر نمونه های رقبای داخلی عملکرد داشته ایم و این موضوع کاملا قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: ما از نظر قیمت و کیفیت در سطح و جایگاه خوبی قرار داریم. جالب است بدانید که بازار بین الملل بر خلاف بازار داخل بیشتر به عملکرد بیش از قیمت توجه دارد.

عظیمی همچنین با اشاره به تنوع محصولات تولیدی، اظهار کرد: محصولات تولیدی ما کلیه جرم‌های عایق و نسوز است. در واقع کلیه جرم‌ها و کستیبل های نسوز و عایق، مونولیتیک ها، جرم های گانینگ، رمینگ، سلف فلو، تراولینگ و ... و انواع پرشر کست ها را تولید می‌کنیم که از قطعه ۱ کیلوگرمی تا ۲۰ تن را با کیفیت بین المللی تولید می کنیم. تولید قطعه ۲۰ تنی مونولتیک یکپارچه با کیفیت بین المللی در دنیا کار هر مجموعه‌ای نیست. به علاوه سرامیک پایپ ها را در سایزهای مختلف نیز تولید می کنیم. ما به تازگی در حال احداث مجموعه جدیدی هستیم که ۴ برابر مجموعه فرانسوز ظرفیت دارد. در واقع این طرح گستره کالا‌های ما را در حوزه های متنوعی در صنعت نسوز گسترش می‌دهد. البته اطلاعات کامل را به موقع منتشر خواهیم کرد. بخش اول این کار در یک ماه آینده انجام و فرآوری بخشی از مواد اولیه انجام می‌شود، اما تقریبا مطالعات اقتصادی ۱۰ محصول انجام شده است، اما اطلاعات دقیق به زودی منتشر می‌شود.

وی در پایان با اشاره به نمایشگاه و کنفرانس «آخن» بیان کرد: این کنفرانس صرفا در حوزه صنعت نسوز است و سطح علمی بالایی دارد و حضور ما در غرفه این نمایشگاه اروپایی به آن معنا است که محصول ما از نظر کیفیت و قیمت قابل رقابت با محصولات اروپایی است. همچنین مقاله ما در این کنفرانس پذیرش شده و باید در آن حضور پیدا می‌کردیم. مقاله ما درباره جرم‌های آلومینا اسپینل بود که صنایع زیادی امروز به آن نیاز دارند و از این مقاله نیز بسیار استقبال شد.

کاتالوگ معرفی شرکت فرانسوز یزد

گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

عناوین برگزیده