تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۲
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۷۸۸۷۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

ساخت سامانه دانش بنیان تصفیه آب کارخانه فولاد در چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - ۱۰۰ درصد آب مورد نیاز شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری از محل پساب شهری تصفیه شده با فناوری صد در صد ایرانی تامین می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مدیر عملیات کارخانه فولاد سفیددشت گفت: این شرکت تمام آب مورد نیاز خود را از محل پساب تصفیه شده شهری تامین می‌کند.

سلیمانی افزود: تصفیه پساب شهری برای استفاده در واحد‌های تولیدی شرکت فولاد سفیددشت با استفاده از فناوری فراپالایش (یا اولترافیلتراسیون) کاملاً ایرانی صورت می‌گیرد.

وی گفت: طرح ساخت سامانه تصفیه پساب به روش اولترافیلتراسیون با ظرفیت ۱۲۰ متر مکعب بر ساعت و ۸۰۰ هزار متر مکعب در سال، در مدت ۲۱ ماه با کمک ۲۰ نفر از کارشناسان داخلی از مجموعه‌های شرکت فولاد سفیددشت، دانشگاه صنعتی اصفهان و یک شرکت دانش بنیان و با بودجه ۶۵ میلیارد ریال اجرا و در حال بهره‌برداری است.

سلیمانی افزود: ماژول‌های بکار رفته در این سامانه برای نخستین بار و منحصراً از نوع داخلی بوده که در مقایسه با نمونه‌های خارجی ساخت کشور‌های ایالات متحده، آلمان و چین ۵ برابر ارزان‌تر است و از پشتیبانی خدمات پس از فروش داخلی هم برخوردار است.

به گفته وی؛ با اجرای طرح سامانه تصفیه‌خانه اولترافیلتراسیون و خط اختصاصی انتقال پساب، شرکت فولاد سفیددشت بطور کامل از منابع آب شیرین سطحی و زیر زمینی قطع نیاز شده و تمامی آب مورد نیاز خود را از منبع پساب تصفیه شده شهری تامین می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده