تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۷۸۹۲۹

اتصال همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار تا سال آینده به شبکه ملی اطلاعات

‌می‌متالز - وزیر ارتباطات در دیدار هفتگی با نمایندگان مردم با تاکید بر پیگیری توسعه ارتباطات در روستا‌ها تا رسیدن به نتیجه مطلوب، گفت: برنامه داریم تمام روستا‌های بالای بیست خانوار تا پایان شهریور سال آینده به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

به گزارش می‌متالز، «عیسی زارع پور» امروز (دوشنبه) و در ادامه دیدار‌های هفتگی خود با نمایندگان مجلس، با آقایان سید احمد آوایی نماینده دزفول، امان اله حسین پور نماینده اسفراین، سیدناصر حسینی پور نماینده گچساران و باشت و عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده سروستان، خرامه و کوار، به صورت مجزا دیدار و گفتگو کرد.

وزیر ارتباطات در این دیدار‌ها به میزان پیشرفت برنامه وزارت ارتباطات برای توسعه ارتباطات روستایی اشاره کرد و گفت: در برنامه داریم تمام روستا‌های بالای بیست خانوار تا پایان شهریور سال آینده به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

وی با اشاره به حمایت دولت در راستای رشد اقتصاد دیجیتال و حمایت از پلتفرم‌های داخلی افزود: از ابتدای استقرار دولت سیزدهم موضوع پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در اولویت برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار داشته است. چراکه با توسعه این شبکه مردم می‌توانند از سرویس‌های باکیفیت، متنوع و پرسرعت سرعت در بستر این شبکه استفاده کنند، تمام تلاش ما این است که بتوانیم با تقویت زیرساخت‌ها و حمایت از پلتفرم‌های داخلی، آن‌ها امکان رقابت با نمونه‌های خارجی را داشته باشند و حتی در صورت رفع محدودیت پلتفرم¬های خارجی، پلتفرم‌های داخلی بتوانند در بازار رقابتی سهم مناسبی را بخود اختصاص دهند.

زارع پور به اهمیت اعتماد مردم و لزوم رعایت حریم خصوصی آنان در پلتفرم‌های داخلی تاکید کرد و افزود: لایحه حفاظت از داده‌ها و حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی در وزارت ارتباطات تهیه شده است که به زودی برای سیر مراحل تصویب به دولت ارسال خواهد شد.

بر اساس همین گزارش، در این دیدار‌ها وزیر ارتباطات مشکلات مطرح شده مربوط به حوزه¬های انتخابیه نمایندگان را در حضور معاونین مربوطه بررسی و در راستای حل این مشکلات دستورات لازم را به معاونین مربوطه ابلاغ کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده