تاریخ: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۲۷۸۹۵۴

۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن همدان- ملایر اختصاص یافت

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: روز گذشته از سرجمع اعتباراتی که برای فصل حوزه راه و شهرسازی این استان در نظر گفته شد، ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن همدان - ملایر اختصاص یافت.

به گزارش می‌متالز، "فرزاد تیموری" عصر پنجشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات توسعه‌ای و عمرانی شهرستان ملایر اظهار داشت: پروژه راه‌آهن همدان - ملایر یکی از پروژه‌هایی است که استاندار همدان تاکید جدی بر اجرای آن دارد و با پیگیری‌های وی، اعتبار مورد نیاز برای این پروژه در نظر گرفته شد.

وی افزود: در حال حاضر این پروژه تا گردنه زاغه در محور ملایر به همدان اجرا شده و تکمیل آن موجب اتصال دو شبکه راه‌آهن در شمال به جنوب کشور به استان همدان می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان ادامه داد: امسال حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای استان همدان در نظر گرفته شد و ۱۴ هزار میلیارد تومان نیز به عنوان اعتبارات عمرانی سفر رئیس جمهوری برای استان اختصاص داده شد.

تیموری بیان کرد: معادل ۱۰ سال اعتبار عمرانی سهم استان همدان، به عنوان اعتبارات عمرانی سفر رئیس جمهوری اختصاص پیدا کرد که با پیگیری‌های استاندار همدان اعتبار سفر رئیس جمهوری از ۶ هزار میلیارد تومان به ۱۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه این اعتبارات بخش عمده‌ای از مشکلات استان را حل خواهد کرد، ادامه داد: برای محور آورزمان - نهاوند نیز ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهوری پیش‌بینی شده که عمده این اعتبارات طی امسال و سال آینده و بخشی هم در سال ۱۴۰۳ تخصیص پیدا می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان ادامه داد: برای تکمیل پروژه سه راهی ملایر- بروجرد نیز ۹۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد و اعتبار تعریض محور ملایر- اسلامشهر آق‌گل نیز ابلاغ شده و برای بیمارستان ۹۶ تختخوابی جوراب نیز ۲۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شد.

به گفته تیموری برای تکمیل و تجهیز دانشکده فنی و مهندسی، محوطه‌سازی، دیوارکشی سایت اصلی، تکمیل و تجهیز کتابخانه و آمفی‌تئاتر دانشگاه ملایر ۸۰ میلیارد تومان، برای احداث خوابگاه آموزشکده پسرانه خوارزمی ۱۸ میلیارد تومان، احداث خوابگاه متاهلین دانشگاه ملایر هشت میلیارد تومان و برای آبرسانی به ملایر از سد کلان نیز ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: برای تکمیل شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه فاضلاب ملایر ۱۰۰ میلیارد تومان تعریف شد که ۷۷ میلیارد تومان آن از محل ماده ۵۶ است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان با اشاره به در دست اجرا بودن پروژه‌های آموزشی در سطح استان، گفت: ۱۰ استخر دانش‌آموزی نیمه‌کاره در سطح استان همدان داریم که یکی از آن‌ها مربوط به ملایر است که با اختصاص ۹ میلیارد تومان اعتبار، تکمیل خواهد شد.

تیموری بیان کرد: از سرجمع اعتبارات حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان ملایر اختصاص داده شد که بخش عمده‌ای از پروژه‌های ناتمام تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح‌های ماده ۲۳ از سه کانال پیگیری شده و جزء مصوبات سفر رئیس جمهوری نیز آمده که تسریع شود و امیدواریم سال آینده و سفر بعدی هیات دولت، برای این پروژه‌ها اعتبار تامین کنیم.

عناوین برگزیده