تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۳
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۲۷۹۰۷۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
با حضور خبرگان و پژوهشگران صنعت فولاد کشور صورت گرفت؛

آغاز به کار بیست و چهارمین سمپوزیوم فولاد ۴۰۱

‌می‌متالز - سمپوزیوم فولاد ۴۰۱ دقایقی پیش با حضور خبرگان و پژوهشگران صنعت فولاد کشور در سالن همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش آغاز به کار کرد.

به گزارش می‌متالز، یوسف مظاهری، دبیر علمی بیست و چهارمین سمپوزیوم فولاد ۴۰۱ صبح امروز در ابتدای این سمپوزیوم اظهار کرد: حاصل فراخوان انجمن آهن و فولاد ایران به‌عنوان برگزارکننده این سمپوزیوم، دریافت ۳۱۴ مقاله در دبیرخانه بوده که جا دارد از همه پژوهشگران کمال قدردانی را داشته باشم.

وی با بیان این که کیفیت علمی مقالات این سمپوزیوم بسیار بالاست، افزود: موضوعاتی همچون تولید آهن، عملیات حرارتی، متالورژی و جوشکاری و ... ازجمله موضوعات مقالات دریافتی بوده که ۹۱ مقاله پژوهشی، ۲ مقاله مروری و ۵۹ مورد گزارش فنی از سوی صنایع مختلف مورد پذیرش قرار گرفته است.

دبیر علمی بیست و چهارمین سمپوزیوم فولاد ۴۰۱ خاطرنشان کرد: نهایتاً از بین مقالات پذیرش‌شده در این سمپوزیوم، ۲۸ مقاله که نسبت به دیگر مقالات از سطح کیفی بالاتری برخوردار بودند، جهت ارائه حضوری در این سمپوزیوم انتخاب گردیدند.

بیست‌وچهارمین همایش پژوهشگران صنعت فولاد کشور، از ۱۰ لغایت ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۱، با عنوان «سمپوزیوم فولاد ۴۰۱» با موضوع «چالش‌ها و راهکار‌های صنعت فولاد در دوران پساکرونا» توسط انجمن آهن و فولاد ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش در حال برگزاری است.

هدف از برگزاری سالیانه سمپوزیوم‌های فولاد توسط انجمن آهن و فولاد ایران که عموماً با حمایت شرکت‌های فولادی و دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود، ایجاد زمینه مساعد برای برقراری ارتباط میان دست‌اندرکاران صنعت فولاد کشور با اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و محققین در جهت تبادل نظر به منظور رفع مشکلات موجود و توسعه هرچه بیشتر این صنعت با انجام مشاوره و آشنایی با آخرین دستاورد‌های پژوهشی، فناوری و تجهیزاتی صنعت فولاد کشور است.

گروه فولاد مبارکه از مهم‌ترین هلدینگ‌هایی است که در این سمپوزیوم و نمایشگاه بین‌المللی فولاد حضوری فعال دارد. هلدینگ توکا فولا، هلدینگ فولادمتیل، شرکت فولاد هرمزگان، شرکت فولاد سنگان، شرکت فلز تدارک مبارکه، شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه و شرکت ایریسا از شرکت‌های زیر مجموعه گروه فولاد مبارکه در این رویداد حضور دارند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده