تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۷
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۷۹۰۷۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس هیأت‌مدیره انجمن آهن و فولاد ایران خبر داد:

معرفی «مرد سال فولاد ایران» در آیین اختتامیه سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۱

‌می‌متالز - رئیس هیأت‌مدیره انجمن آهن و فولاد ایران از معرفی «مرد سال فولاد ایران» در آیین اختتامیه سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۱خبر داد.

به گزارش می‌متالز، عباس نجفی‌زاده، رئیس هیأت‌مدیره انجمن آهن و فولاد ایران صبح امروز در بیست‌وچهارمین سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۱ با اشاره به اهمیت فولاد سبز در جهان اظهار کرد: همه‌ساله برای ارائه آخرین دستاورد‌های صنعت فولاد کشور، نمایشگاه بین‌المللی فولاد برگزار می‌شود که امسال نیز این نمایشگاه با دارا بودن ۲۹۵ غرفه در معرض دید کارشناسان و علاقه‌مندان است که از این میان تعداد ۲۷ غرفه بین‌المللی نیز حضور دارند.

وی با بیان این که این سمپوزیوم و نمایشگاه بین‌المللی فولاد از ۹ لغایت ۱۱ آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ نیز در جزیره کیش برگزار خواهد شد، افزود: جزئیات، اهداف، برنامه‌ها و شعار سمپوزیوم سال آینده متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ انجمن آهن و فولاد ایران فعالیت‌های خود را براساس معیار‌هایی انجام می‌دهد که ازجمله این معیار‌ها تنظیم سند راهبردی است که تاکنون ۲ سند راهبردی تنظیم شده تا کلیه فعالیت‌ها بر این اساس متمرکز شوند.

رئیس هیأت‌مدیره انجمن آهن و فولاد ایران خاطرنشان کرد: انجمن آهن و فولاد ایران دارای ۲۰ دفتر اقماری است که شامل ۱۴ دفتر در دانشگاه‌ها و ۶ دفتر در صنعت است؛ این انجمن تنها انجمنی بین بیش از ۴۰۰ انجمن کشور است که دارای ۴ مجله پژوهشی است و این درحالی است که ۳ مجله از این تعداد بین‌المللی است.

وی با اشاره به چاپ کتاب‌های تخصصی در زمینه صنعت فولاد توسط انجمن آهن و فولاد ایران اذعان داشت: ازجمله این انتشارات کتاب مرجع فولاد است که همه‌ساله چاپ شده و هر سال از نظر اطلاعات و آمار فولاد در جهان پربارتر از سال قبل بوده است.

نجفی‌زاده با اشاره به تقدیر از برجستگان فولاد کشور در سمپوزیوم فولاد از سال ۱۳۸۶ تاکنون تصریح کرد: یک مدیر برتر در بخش دولتی، یک مدیر برتر در بخش خصوصی، یک کارشناس برتر و یک استاد دانشگاه برتر در صنعت فولاد همه‌ساله طی ضوابطی انتخاب و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به انتخاب مرد سال فولاد ایران توسط انجمن آهن و فولاد ایران در سمپوزیوم فولاد عنوان داشت: مرد سال فولاد ایران همه‌ساله توسط هیأت‌مدیره این انجمن از میان فعالان حوزه صنعت فولاد انتخاب می‌شوند؛ این ارزیابی و انتخاب از سال ۹۷ آغاز گردیده و همچنان به صورت سالیانه ادامه دارد که در روز پنجشنبه ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۱ نیز در آیین اختتامیه سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۱مرد سال فولاد اعلام می‌شود.

بیست‌وچهارمین همایش پژوهشگران صنعت فولاد کشور، از ۱۰ لغایت ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۱، با عنوان «سمپوزیوم فولاد ۱۴۰۱» با موضوع «چالش‌ها و راهکار‌های صنعت فولاد در دوران پساکرونا» توسط انجمن آهن و فولاد ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش در حال برگزاری است.

هدف از برگزاری سالیانه سمپوزیوم‌های فولاد توسط انجمن آهن و فولاد ایران که عموماً با حمایت شرکت‌های فولادی و دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود، ایجاد زمینه مساعد برای برقراری ارتباط میان دست‌اندرکاران صنعت فولاد کشور با اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و محققین در جهت تبادل نظر به منظور رفع مشکلات موجود و توسعه هرچه بیشتر این صنعت با انجام مشاوره و آشنایی با آخرین دستاورد‌های پژوهشی، فناوری و تجهیزاتی صنعت فولاد کشور است.

گروه فولاد مبارکه از مهم‌ترین هلدینگ‌هایی است که در این سمپوزیوم و نمایشگاه بین‌المللی فولاد حضوری فعال دارد. هلدینگ توکا فولاد، هلدینگ فولادمتیل، شرکت فولاد هرمزگان، شرکت فولاد سنگان، شرکت فلز تدارک مبارکه، شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه و شرکت ایریسا از شرکت‌های زیر مجموعه گروه فولاد مبارکه در این رویداد حضور دارند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده