تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۳
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۲۷۹۱۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازدید استاندار قم از گمرک قم؛ بررسی اتصال گمرک به راه‌آهن سراسری

‌می‌متالز - استاندار قم از بررسی اتصال گمرک قم به راه‌آهن سراسری خبر داد و گفت: گفت: حل مشکلات گمرک قم نیازمند احصا مسائل و پیگیری جدی مدیران استان در سطح ملی است.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمدتقی شاهچراغی با حضور در اداره‌کل گمرک استان قم از این مجموعه بازدید و در گفتگو با مدیرکل گمرک استان مشکلات این مجموعه را پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت استان آمادگی کامل حل مشکلات را دارد، مطرح کرد: اعتبارات لازم برای حل مشکلات را می‌توانیم در قالب اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور و یا با سفر به تهران دریافت کنیم.

استاندار قم با اشاره به اجرای طرح بارانداز گمرک در دو فاز عنوان کرد: باید طرح اولیه این پروژه به صورت کامل و با جزئیات تهیه شود تا بتوانیم برای دریافت اعتبارات ملی با استفاده از این طرح از پروژه دفاع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح باید نیاز‌ها و موانع نیز به طور کامل مشخص شود، خاطرنشان کرد: حداکثر تا هفته آینده باید تمام مسائل و نیاز‌های کلان گمرک قم آماده شود تا در سفری به تهران به دنبال پیگیری آن باشیم.

شاهچراغی اضافه کرد: حل مشکلات را می‌توانیم از دو طریق حضور در گمرک ایران و یا از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری کنیم.

وی با اشاره به درخواست گمرک مبنی بر راه‌اندازی ایستگاه آتش نشانی در این منطقه، تصریح کرد: برای احداث مجموعه ایستگاه آتش نشانی غیر از خودرو و وسائل، نیازمند نیروی انسانی و شیفت بندی نیز هستیم.

استاندار قم تاکید کرد: هر آنچه که در حوزه گمرک نیازمند آن هستیم در جلسه با گمرک ایران حل خواهیم کرد و اگر هم نشود از طریق سفر دوم رئیس جمهور به قم به دنبال برطرف کردن آن خواهیم بود.

لازم به ذکر است، تکمیل این طرح علاوه بر تکمیل ظرفیت صادرات و واردات استان، بستری برای استفاده استان‌های همجوار نیز فراهم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده