تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۰
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۲۷۹۹۰۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

بومی سازی ولو‌های نورد و کوره بلند

‌می‌متالز - ولو‌های نورد و کوره بلند ذوب آهن اصفهان توسط یک شــرکت دانش بنیان داخلی بومی سازی شد و پس از نصب و تست به بهره برداری رسید.

به گزارش می‌متالز، محمد حسین ترکان مدیر خرید تجهیزات با بیان مطلب فوق، گفت: شرکت پترو ناوک یکی از شــرکت‌های دانش بنیانی هست که در زمینه ساخت و تعمیر ولو‌های خارجی فعالیت می‌کند و دو تا از ولو‌های خاص که ما همیشــه از خارج تامین می‌کردیم و با خرید و تعمیر آن‌ها مشکل داشتیم توسط شرکت پتروناوک ساخته و تحویل شــد. یکی از این ولوها، ولو نورد بود و دیگری ولــو DVA ژاپن که این کشــور این گونه ولو‌ها را به دیگر کشور‌ها صادر نمی‌کند که شــرکت پترو ناوک با یک سوم قیمت این ولو‌ها را ساختند.

مسعود قندهاری سرپرست گروه هیدرولیک مدیریت خرید تجهیزات نیز گفت: به دلیل شرایط تحریم امکان تأمین این ولوهــا از خارج نبود شــرکت دانش بنیان برنا مدیران پترو ناوک برای ســاخت این ولو‌ها اعلام آمادگی کرد ما به خاطر شرایطمان و حمایت از تولید داخل از این شرکت خواســتیم یک نمونه به صورت تست بســازد و به ما تحویل دهد که دوستان در چند ماه پس از چندین مورد ساخت و بررسی با کارشناسان کوره بلند و رفع ایرادات، ولو نمونه آماده شد و به بخش کوره بلند تحویل دادیم اصلا باور نداشتند که این ولو ایرانی باشد. تعداد ۳۰ عدد از این ولو‌ها ساخته، تست و تحویل شد و الان می‌توانند به صورت کامل از آن‌ها بهره برداری کنند.

علی عظیمیان مدیر عامل شرکت پترو ناوک نیز گفت: ولو کوره بلند (DVA) و گلوب ولو غیر هم مرکز نورد از طراحی، ریختگری، قالب سازی و دانش فنی به طور کامل بومی سازی شدند.

وی با بیان این که در ساخت ولو کوره بلند، یک شرکت دانش بنیان دیگر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با استفاده از تکنولوژی PVD که تکنولوژی روز هست این ولو را پوشش دهی کرد، افزود: این کار نزدیک به ۱۸ ماه طول کشیده تا به نتیجه رسید و ۶ نمونه اولیه توسط بهره بردار به درستی رد شد، چون شرایط خیلی حساس است و خطا در ساخت ولو قابل چشم پوشی نیست، ولی دادن این فرصت به ما از همه چیز ارزشــمندتر اســت که شــرکت ذوب آهن اصفهان در بحث بومی سازی به پیمانکاران فرصت می‌دهد به نوعی مجموعه ذوب آهن اصفهان به شرکت‌های دانش بنیان فرصت می‌دهند که توانایی‌های خود را نشان دهند.

ســمیه میرزایی کارشــناس بازرگانی نیز گفت: پترو ناوک از شرکت‌های دانش بنیانی است که محصولات خود را از مرحله نصب، تست، راه اندازی و اطمینان از عملکرد آن پشتیبانی می‌کند. وی افزود: تمامی شــرکت‌های دانــش بنیانی که با ذوب آهن کار می‌کنند فرصــت کافی دارند تا بتوانند توانایی‌های خود را نشان دهند.

منبع: تابناک

عناوین برگزیده