تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۰۱
بازدید: ۵۱۶
کد خبر: ۲۷۹۹۵۵
رییس پلیس راه استان یزد:

تردد شبانه کامیون و تریلی در جاده طبس ممنوع؛ معادن چادرملو حق بارگیری ندارند

‌می‌متالز - رییس پلیس راه استان یزد اعلام کرد: بعلت افزایش تصادفات در جاده یزد به طبس و بالعکس، تردد خودرو‌های سنگین و کامیون‌ها در این مسیر تا آخر آذرماه ممنوع است.

به گزارش می‌متالز، سرهنگ رحیم حاجی ده آبادی روز سه شنبه گفت: طی این مدت، تردد هر نوع وسیله نقلیه سنگین اعم از تریلی یا کامیون از ساعت ۲۴ نیمه شب تا پنج صبح (رفت و برگشت) ممنوع و در صورت مشاهده، رانندگان جریمه می‌شوند.

وی تاکید کرد: به همین منظور، خودرو‌های معدن چادرملو و معادن توابع آن از ساعت هشت شب تا پنج صبح، حق بارگیری ندارند.

وی تصریح کرد: خودرو‌هایی که طی این مدت وارد این جاده شوند متوقف و از تردد آن‌ها جلوگیری میشود؛ متاسفانه خواب آلودگی رانندگان بعلت تردد شبانه منجر به حوادث ناگواری می‌گردد.

رییس پلیس راه یزد یادآور شد: ممنوعیت عبور شبانه در این جاده شامل کامیون‌های حامل سوخت و مواد فاسد شدنی نمی‌شود.

وی خودرو‌های مشمول این طرح را تریلر، کامیون، خاور و هر نوع خودرو سنگین اعلام کرد.

طول مسیر یزد به طبس ۳۷۰ کیلومتر اعلام شده است و این مسیر بعلت یک بانده بودن از محل‌های پر حادثه کشور به شمار می‌رود و درخواست‌های مردمی برای دو بانده کردن آن تاکنون به نتیجه نرسیده است.

معدن سنگ آهن چادرملو از بزرگترین معادن سنگ آهن کشور در قلب کویر مرکزی ایران در حاشیه جنوبی نمک زار ساغند اردکان و در فاصله ۱۸۰ کیلومتری شمالی شرقی شهر یزد و ۳۰۰ کیلومتری جنوب طبس قرار گرفته و تولیدات اصلی آن کنسانتره، سنگ آهن دانه بندی شده و کنسانتره آپاتیت است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یزد

عناوین برگزیده