تاریخ: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۸
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۲۸۰۰۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

از مدیریت صحیح تا افزایش درآمدزایی در «کگل»

‌می‌متالز - شرکت معدنی و صنعتی گل گهر موفق شد در شهریور، افزایش درآمد را در پی افزایش فروش داخلی و صادراتی محقق کند. اما دلایلی در ثبت این افزایش موثر بوده است.

به گزارش می‌متالز، آمار‌های منتشر شده در گزارش کدال شرکت معدنی و صنعتی گل گهر نشان می‌دهد درآمدزایی این شرکت ۴۰ درصد بالاتر از میانگین ماهانه بوده در بخش‌های فروش و تولید با رشد خوبی همراه شده است.

نکته مهم در آمار‌های فروش، افزایش در بازار‌های داخلی است که شاید بتوان عوامل اثر گذار بر آن پرداخت.

به هر حال فراموش نکنیم صنعت فولاد در تابستان با محدودیت‌های برقی مواجه بود و بیشتر واحد‌های فعال در این بخش تلاش کردند تا با افزایش میزان تولید در شهریور، هدف گذاری‌های صورت گرفته برای ۶ ماهه اول سال را محقق کنند.

افزایش تولید می‌تواند به افزایش عرضه منجر شده و خود عاملی باشد برای فروش بیشتر که در نهایت از عوامل موثر بر افزایش درآمد ماهانه نیز خواهد بود.

همچنین نوسانات ارزی در کشور می‌تواند نرخ دلار را در ماه‌های پیش رو بالا برده و بر بازار فولاد هم اثر گذار شود، این موضوع می‌تواند یکی از انگیزه‌های افزایش فروش گل گهر باشد.

اما "کگل" افزایش درآمد ۱۳۷۱ درصدی در بازار صادراتی را هم در کارنامه خود داشته که بخشی از این موضوع را می‌توان در افزایش نرخ ارز به ویژه در هفته پایانی شهریور دانست که بر میزان درآمد‌های صادراتی بی تاثیر نیست. اما بخشی دیگر می‌تواند ناشی از توسعه بازاریابی گل گهر در بازار‌های صادراتی باشد.

بی تردید با اجرای طرح‌های توسعه و افزایش تولید باید حضور در بازار‌های صادراتی نیز تقویت شود. افزایش درآمد‌های صادراتی گل گهر در دو بخش نتیجه بسیار خوبی به همراه دارد، اول تامین سرمایه مورد نیاز برای اجرای طرح‌های توسعه و دیگر افزایش درآمد که در نهایت تقسیم سود سالانه را افزایش می‌دهد و منجر به حمایت هرچه بیشتری سهامداران این مجموعه می‌شود.

اما گزارش فروش به تفکیک محصولات نشان می‌دهد این مجموعه در فروش مواد اولیه یعنی گندله و کنسانتره با رشد خوبی همراه بوده و این می‌تواند به تامین مواد اولیه از سوی فولادسازان برای جلوگیری از بحران ختم شود.

فراموش نکنیم گل گهر یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان کنسانتره و گندله در کشور است و در بخش کنسانتره در جایگاه اول قرار دارد. در نتیجه این مجموعه توانسته با افزایش حجم عملیات اجرایی به فروش بیشتر در این بخش دست پیدا کند. این رشد می‌تواند چشم انداز این مجموعه یعنی افزایش سهم در زنجیره ارزش فولاد را ارتقا دهد.

نگاهی به برنامه فروش و درآمدی این مجموعه نشان می‌دهد روند برنامه ریزی و مدیریت در گل گهر در مسیر درست خود قرار دارد و این مجموعه را به هدف نهایی می‌رساند. از سویی دیگر رشد اعداد می‌تواند به ارتقای جایگاه «کگل» در بورس کمک کرده و در روز‌هایی که تالار شیشه‌ای قرمز پوشی را بر رنگ سبز ترجیح می‌دهد، حمایت سهامداران خود را از دست ندهد.

درواقع این موضوع نشان می‌دهد، مدیریت درست حتی با وجود چالش‌ها بسیار می‌تواند درآمدزایی و افزایش فروش را محقق کند.

منبع: تیتر ۲۰

عناوین برگزیده