تاریخ: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۶
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۸۰۰۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش حجم تولید سالیانه سنگ‌ آهن شرکت واله

‌می‌متالز - شرکت واله که دومین تولیدکننده بزرگ سنگ‌ آهن در جهان است، در سه ماهه گذشته با سرعت و به مقدار زیاد بیش از آنچه که انتظار می‌رفت، سنگ‌آهن را تولید کرد تا فشار بیشتری بر قیمت‌هایی بیاورد که به دلیل ترس از رکود اقتصادی کاهش داشته‌اند.

به گزارش می‌متالز به نقل از موسسه «Bloomberg»، حجم تولید سنگ‌ آهن این غول معدنی برزیلی، ۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بوده که بالاتر از میانگین رقم تخمین تحلیل‌گران است که برابر با ۸۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخمین زده شده بود. نتایج بدست آمده نیز بسیار بیشتر از سه ماه گذشته و کمی بیشتر از عملکرد و حجم تولید در دوره مشابه از سال گذشته است. به علاوه، این شرکت شاهد افزایش حجم تولید در فلزاتی، چون نیکل و مس بوده است.

در گزارشی که این شرکت مستقر در شهر ریودوژانیرو ارائه داد، رشد تولید سنگ آهن را به دلیل آب و هوای خشک در شمال برزیل و حجم بالاتر خریداران و تولیدکنندگان ثالث در جنوب این کشور عنوان کرد. با این حال، میزان فروش بسیار کمتر از میزان تولید بود که شرکت واله آن را به کاهش تقاضا برای خرید ناشی از تامین محصول مورد نیاز از محل انبار‌ها در طول زنجیره نسبت داد.

افزایش حجم تولید سالیانه سنگ‌ آهن شرکت واله

نگرانی‌ها در مورد تاثیر کاهش نرخ‌های بهره بالاتر و همچنین سیاست چین در برابر کنترل کامل ویروس کرونا و فشار‌های اخیر برای مهار آلودگی، حجم معاملات آتی سنگ آهن را به پایین‌ترین حد خود در سال جاری رسانده است. هم‌اکنون، فرا رسیدن فصل اوج ساخت‌وساز در چین هم نتوانسته این روند کاهشی را بازیابی کند.

همچنین شرکت واله به عنوان یک عامل نوسانی مهم در سمت عرضه در بحبوحه روند بهبود تدریجی فرایند تولید پس از فروریختگی و شکست سد باطله، مطرح است. این شرکت در ماه جولای، برنامه حجم تولید سالانه خود را کاهش داد و گفت که به دلیل شرایط بازار، به دنبال انعطاف بیشتر در حجم عرضه است. در همین راستا، شرکت واله باید در این سه ماهه پایانی سال حداقل ۸۳ میلیون تن تولید کند تا به پایین‌ترین سطح محدوده حجم اعلامی در برنامه اعلامی برسد. این در حالی است که در نیمه دوم سال میلادی، حجم تولید این شرکت در سطح بالاتری قرار دارد.

به علاوه شرکت واله در بخش فلزات پایه، شاهد افزایش ۷۲ درصدی در حجم تولید نیکل نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته بود. این در حالی است که تولید مس این شرکت، رشد ۷.۴ درصدی را تجربه کرد. این بخش با پایان روند تعمیر و نگهداری پالایشگاه‌ها در کانادا و عملکرد بهتر فرآوری و تغلیظ در معدن «Salobo» در برزیل توانست به این میزان رشد دست یابد. در همین راستا، فروش فلز نیکل به دلیل کمبود دسترسی به کانتینر‌های حمل کالا برای تولیدات کشور برزیل و ازدحام مسیر حمل‌ونقل در بنادر بریتانیا، فرایند فروش و تولید را با تاخیر مواجه کرد.

بخش فلزات پایه این شرکت که در حال بازیابی خود پس از مواجهه با چندین مانع در روند بهره‌برداری در سال گذشته است، در کانون توجه قرار گرفته است؛ چرا که این شرکت در جهت تامین تقاضای رو‌به‌رشد بازار ناشی از گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر اقدام کرده است. این امر که مستلزم سرمایه‌گذاری هنگفتی است، می‌تواند به معنای فروش بخشی از سهام زیرمجموعه شرکت واله و عرضه آن در بورس‌های اوراق بهادار یا حتی یک مشارکت استراتژیک باشد؛ بنابراین انتظار می‌رود تا پایان سال، تصمیم‌گیری درباره این مسئله نهایی شود.

احتمال بازگشت قیمت فلزات پایه از روند نزولی کنونی به روند افزایشی گذشته، یکی از دلایل شخص میلیاردر نیشکر یعنی «Rubens Ometto» برای خرید بخشی از سهام شرکت واله است. وی از طریق شرکت کوسان «SA»، توانست ۴.۹ درصد از سهام این شرکت را خریداری کند و تصمیم دارد در ادامه آن را به ۶.۵ درصد برساند که این امر، اهمیت بالای بخش فلزات پایه و آینده آن را نشان می‌دهد.

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده