تاریخ: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۸۰۱۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انتقاد از اجرای نیم‌بند قانون اعلام اسامی بدهکاران بانکی

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون اصل ۹۰مجلس با انتقاد از اجرای نیم بند قانون اعلام اسامی بدهکاران بانکی گفت: در هفته جاری یک بانک باید توضیحات خود را در مورد عدم اعلام اسامی بدهکاران بانکی ارائه دهد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با انتقاد از اجرای نیم‌بند قانون مصوب ۱۴۰۱ در اعلام اسامی بدهکاران بانکی اظهار داشت: نباید نسبت به اجرای قانون ملاحظه کرد. یک قانون خوب باید درست و کامل اجرا شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: اگر قوانین خوب کشور اجرا نشود مشکلات رفع نخواهد شد، البته باید قوانین هم واقع‌بینانه و در تعامل با دستگاه‌های اجرایی تدوین شود.

او تأکید کرد که در هفته جاری جلسه‌ای با یکی از بانک‌ها درباره چرایی عدم اعلام اسامی بدهکاران کلانش خواهیم داشت؛ این بانک باید توضیحات خود را در مورد عدم اعلام بدهکاران بانکی ارائه دهد.

وی همچنین با اشاره به رونمایی از چک الکترونیک گفت‌: در ابتدا برای اجرای کامل قانون جدید چک باوری در دولت سابق و مجلس وجود نداشت، اما با پیگیری‌ها و جدیت مجلس یازدهم برای اجرای قوانین این اقدام بزرگ و مبارک عملیاتی شد.

پژمانفر افزود: چک‌های قدیمی نمی‌توانست جایگاه مناسبی داشته باشد، اما امروز چک جایگاه ویژه‌ای در مبادلات پیدا کرده و قابل اطمینان شده است.

وی تاکید کرد: باید از برکات این قبیل اقدامات برای جامعه گفته شود تا این مسیر که به معیشت و آرامش مردم کمک می‌کند ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده