تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۱۵
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۲۸۰۵۵۶

سخنگوی وزارت خارجه: امیدوارم بتوانیم به زودی راه آهن خواف- هرات را تکمیل کنیم

‌می‌متالز - سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه اجرای پروژه راه آهن خواف- هرات به دلیل شرایط داخلی افغانستان موقتا متوقف شده گفت: امیدوارم شرایطی شکل بگیرد که بتوانیم این پروژه را تکمیل کنیم.

به گزارش می‌متالز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه، ۹ مهر) در نشست هفتگی با خبرنگاران به سوالات اهالی رسانه پاسخ داد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سؤالی درباره خط آهن خواف - هرات و عدم پایبندی افغانستان به تعهدات خود در بخش مربوط به این کشور نیز اظهار داشت: این راه آهن جزو اولویت‌های ایران برای تقویت مناسبات و تسهیل همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور بوده، ولی به دلیل شرایط داخلی افغانستان، اجرای پروژه‌های از قبل تعریف شده دچار خلل و نقصان است.

کنعانی ادامه داد: همواره آشفتگی‌ها و نابسامانی‌های سیاسی در روند همکاری‌های ملت‌ها تاثیر فوری می‌گذارند و این هم خسارتی برای افغانستان و هم ایران است. امیدوارم شرایطی شکل بگیرد که بتوانیم این پروژه را تکمیل کنیم.

کنعانی در پاسخ به سؤال خبرنگار اسپوتنیک درباره اخبار منتشر شده در خصوص پناهنده شدن تعدادی از کماندو‌های افغانستان تحت تعلیم آمریکا به ایران و اینکه قرار است ایران این‌ها را برای جنگ در اوکراین به روسیه اعزام کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران مستقیم و غیرمستقیم عضو کمپین جنگ در اوکراین نیست.

وی تاکید کرد: ایران عضو کمپین و اردوگاه صلح و رویکرد سیاسی برای حل و فصل این بحران است. اینکه عده‌ای سعی می‌کنند با هر وسیله‌ای زمینه توجه اذهان را به سمت جمهوری اسلامی ایران فراهم کنند، تلاشی است ناشیانه برای اینکه نقش مستقیم خودشان را که یک طرف جنگ هستند کتمان کرده و اذهان عمومی را به سمت طرف دیگر معطوف کنند. این مطلبی که اشاره کردید سندیت ندارد و خبرسازی با اهداف و انگیزه‌های سیاسی علیه ایران است.

منبع: شهرآرا نیوز

عناوین برگزیده