تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۴۱
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۸۰۵۷۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احیای سامان کاشی بروجرد اختصاص یافت

‌می‌متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده از سوی وزارت صمت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احیای مجدد کارخانه سامان‌کاشی بروجرد اختصاص یافت.

به گزارش می‌متالز، "محمد اصل مرزی" روز دوشنبه اظهار داشت: بانک صنعت و معدن به عنوان متولی پرداخت اعتبار مورد نیاز برای بازسازی و نوسازی این واحد تولیدی تعیین شده که این میزان تسهیلات به زودی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: با احیای این واحد تولیدی سالانه سه میلیون مترمربع انواع کاشی تولید و زمینه ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی فراهم خواهد شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد افزود: سامان‌کاشی بروجرد یکی از کارخانجات حوزه صنایع معدنی و معتبر کشور و حتی خاورمیانه است که فعالیت آن از سال ۷۴ آغاز شد.

وی اضافه کرد: این واحد صنعتی به دلایل مختلف از جمله مشکلات مدیریتی، ساختار نیروی انسانی شاغل و نبود سرمایه در گردش مورد نیاز از حدود هشت سال گذشته به یکی از صنایع راکد و تعطیل تبدیل شده است.

اصل مرزی ادامه داد: کارخانه سامان کاشی بروجرد در زمینه تولید کاشی کف، دیواری و نما فعالیت می‌کند و ۴۰ درصد تولیدات آن به کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس و هلند و کشور‌های آسیای میانه، حوزه قفقاز، عراق، افغانستان، آفریقای جنوبی و عربستان صادر می‌شود.
کارخانه سامان کاشی در سال ۱۳۷۴ در جنوب شهرستان بروجرد و در مجاورت بزرگراه بروجرد - دورود - خرم آباد ساخته شد.

بروجرد با داشتن حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان لرستان بعد از خرم آباد است که بیش از ۳۵ درصد صنایع استان لرستان در این شهرستان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده