تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۸۰۶۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نماینده مردم آبادان در مجلس از توافق برای استقرار گمرک در مبادی آبادان و خرمشهر خبر داد

‌می‌متالز - یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: استقرار گمرک در مبادی ورودی شهر‌های آبادان و خرمشهر، به صورت مشارکتی بین وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان منطقه آزاد اروند، مورد توافق قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، جلیل مختار روز یکشنبه بیان کرد: بر اساس این توافق احداث چهار انبار، ایجاد بارانداز و توقفگاه (پارکینگ) محصور برای استقرار ۱۰۰ کامیون در هر گیت و تفکیک راه‌های خروجی با علایم جاده‌ای در نظر گرفته شده است.

وی افزود: نصب دوربین‌های حفاظتی، نصب دوربین پلاک خوان در گیت‌های خروج کامیون، نصب و راه‌اندازی ایکس ریل در مبادی خروجی از دیگر موارد توافق انجام شده است.

مختار گفت:برای ایجاد زیرساخت‌های لازم چهار هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال برآورد هزینه شده و سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت اقتصاد و دارایی در مدت ۱۸ ماه موظف به ایجاد زیرساخت‌های منطقه هستند.

وی استقرار گمرک جمهوری اسلامی در مبادی ورودی و خروجی منطقه آزاد اروند را یک رویداد مهم برای تحول و رشد اقتصادی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر دانست و افزود: امیدواریم این اتفاق مهم موجب توسعه در این منطقه شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استقرار گمرک در دروازه‌های ورودی آبادان و خرمشهر در ماه‌های اخیر بار‌ها از سوی مسوولان شهر‌های آبادان و خرمشهر و مردم این ۲ شهرستان به صورت یک مطالبه جدی مطرح شده بود که گمرک به دلیل اینکه نبود دیوارکشی شهر‌های آبادان و خرمشهر راه‌های فرار فراوانی برای قاچاق کالا را در پی خواهد داشت، از استقرار در دروازه‌ها خودداری می‌کرد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۴ هزار و ۷۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهر‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو)، در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشور‌های عراق و کویت، با داشتن ظرفیت‌هایی همچون حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده