تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۷
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۲۸۰۸۴۱
سرویس خبر : انرژی
با حضور مدیران عامل شستا و تاپیکو؛

پروژه «گازکوب» پتروشیمی آبادان به بهره برداری رسید

‌می‌متالز - پروژه ایستگاه افزایش فشار و خطوط انتقال گاز خوراک پتروشیمی آبادان موسوم به پروژه «گازکوب» با حضور مدیران عامل شستا و تاپیکو افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، عصر امروز دوشنبه پروژه ایستگاه افزایش فشار و خطوط انتقال گاز خوراک پتروشیمی آبادان موسوم به پروژه «گازکوب» با حضور «ابراهیم بازیان» مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و «مسعود اسم خانی» مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) و هیات مدیره تاپیکو به بهره برداری رسید.

همچنین با افتتاح این پروژه، خوراک دریافتی پتروشیمی آبادان از پالایشگاه آبادان روزانه ۸۵ تن افزایش می‌یابد که این موضوع باعث می‌شود تا میزان پی وی سی تولیدی در پتروشیمی از ۸۵ تن در روز به ۱۸۰ تن در روز افزایش پیدا کند.

افتتاح پروژه گازکوب در پتروشیمی آبادان با افزایش ۸۵ تن خوراک دریافتی و رسیدن آن به ۱۸۰ تن در روز، ظرفیت اسمی واحد الفین پتروشیمی آبادان در حال تکمیل شده و این موضوع باعث کاهش بهای تمام شده اتیلن و افزایش تولید pvc خواهد شد. موضوعی که می‌توان آن را یک جهش مهم در روند افزایش تولید و سوددهی پتروشیمی آبادان تحلیل کرد.

کاهش اثرات زیست محیطی آلاینده‌های هوا از طریق کاهش میزان گاز خروجی به مشعل از دیگر مزایای افتتاح پروژه گازکوب است.

این پروژه پس از هفت سال بلاتکلیفی با یک مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی در مدت ۶ ماه گذشته اجرایی شده و به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده