تاریخ: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۰:۴۰
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۸۰۸۵۲
سرویس خبر : انرژی
دهقانی مطرح کرد:

ضرورت کاهش مصرف سوخت خودرو‌های داخلی/ با واردات خودرو‌های اقتصادی قیمت‌ها منطقی می‌شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از اتلاف و هدررفت سوخت در خودرو‌های داخلی، تصریح کرد: در صورتی که مصرف سوخت خودرو‌های تولیدی کاهش یابد، می‌توان با جلوگیری از اتلاف انرژی، سرمایه بسیاری برای کشور ذخیره کرد و این منابع را برای تولید خودرو‌های باکیفیت به کار گرفت.

به گزارش می‌متالز، الهویردی دهقانی درباره مسائل مربوط به صنعت خودرو، گفت: مشکلات موجود در حوزه خودرو بخشی نیست که یک فرد یا وزارتخانه پاسخگو باشد یا این مشکلات طی یک یا دوسال رفع شود، این مسائل طی چند دهه شکل گرفته و متاسفانه توازن میان عرضه و تقاضا از بین رفته است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای رفع مشکلات موجود در حوزه تولید خودرو باید همه تلاش کنند، تا با اصلاح شرایط در وهله نخست خودرو‌های به روز و با کیفیت تولید شود و در گام بعدی برای تولید خودرو‌های کم‌مصرف و پاک برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: نهایت تلاش کمیسیون صنایع و معادن مجلس هدایت صنعت خودروسازی به سمت تولید خودرو‌های باکیفیت با قیمت مناسب است که صدور مجوز واردات خودرو‌های اقتصادی مشروط بر انتقال تکنولوژی نتایج اقدامات و تلاش‌های کمیسیون صنایع و معادن است؛ با تحقق این مهم قیمت خودرو منطقی می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از اتلاف و هدررفت سوخت در خودرو‌های داخلی، تصریح کرد: در صورتی که مصرف سوخت خودرو‌های تولیدی کاهش یابد، می‌توان با جلوگیری از اتلاف انرژی، سرمایه بسیاری برای کشور ذخیره کرد در واقع اگر مصرف سوخت خودرو‌های داخلی با خودرو‌های دنیا برابر شود، میلیارد‌ها تومان صرفه‌جویی رخ می‌دهد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده