تاریخ: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۸
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۸۱۰۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حباب سکه یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان شد

‌می‌متالز - در معاملات امروز هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به تعطیلی بازار‌های جهانی اظهار داشت: قیمت هر اونس طلا در سطح ۱۷۵۲ دلار ثابت است. این در حالی است که به طور متوسط هر اونس طلا، ۲۰ دلار در بازار جهانی به نسبت هفته گذشته، با کاهش همراه بوده است.

کشتی آرای در ادامه در خصوص آخرین قیمت‌های بازار امروز طلا و سکه اظهار داشت: در معاملات امروز (شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱) هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، ۱۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان تعیین شد.

وی افزود: نیم سکه به قیمت ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به رقم ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز به قیمت ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان امروز دادوستد شد.

همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۶ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار به عنوان مبنای معاملات طلا، به یک میلیون و ۴۹۲ هزار تومان رسید.

بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز یک میلیون و ۶۵۷ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار، یک میلیون و ۷۳۹ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز یک میلیون و ۸۲۲ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به یک میلیون و ۹۸۸ هزار تومان رسید.

کشتی آرای در خصوص حباب سکه نیز گفت: حباب سکه همچنان در محدوده یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در نوسان است. البته در چند روز گذشته، با توجه به عرضه و تقاضا با نوساناتی همراه بوده و در حال حاضر به رقم یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسیده است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده