تاریخ: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۵
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۸۱۱۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توجه کشور‌ها به کریپتو؛

ارز دیجیتال جایگزین دلار در روابط اقتصادی روسیه و کوبا

‌می‌متالز - روسیه و کوبا به دنبال گزینه‌های جایگزین برای پرداخت‌های فرامرزی از جمله ارز‌های دیجیتال هستند. همچنین مسکو در حال توسعه مکانیزمی برای تسویه حساب‌های رمزارزی برای دور زدن محدودیت‌های مالی اعمال شده به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین است.

به گزارش می‌متالز، دولت‌های روسیه و کوبا در حال بررسی استفاده از روبل و ارز‌های دیجیتال برای تسهیل همکاری‌های دوجانبه در پس زمینه تحریم‌های اعمال شده علیه هر دو کشور هستند.

این خبر از بیانیه بوریس تیتوف، کمیسر حقوق کارآفرینان تحت ریاست جمهوری روسیه که از هاوانا بازدید کرده، منتشر شده است. بازرس بازرگانی روسیه در جریان سی و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی هاوانا وارد پایتخت کوبا شد.

تیتوف گفت: «کوبا و روسیه، تحت تحریم هستند، ما باید سلطه دلار آمریکا به عنوان مکانیسم اصلی مالی که در جهان حکم فرما است را از بین ببریم».

وی همچنین توضیح داد که در حال حاضر چندین گزینه از جمله تسویه حساب به روبل در حال انجام است.

این مقام کرملین خاطرنشان کرد: اگر ما از ارز‌های دیجیتال برای پرداخت‌ها استفاده کنیم بسیار سریع‌تر و ایمن‌تر خواهد بود.

(FIHAV ۲۰۲۲) از ۱۴ تا ۱۸ نوامبر در مجموعه نمایشگاهی Expocuba در حومه شهر هاوانا پایتخت کوبا برگزار می‌شود. این رویداد با حضور نمایندگان شرکت‌هایی از بیش از ۶۰ کشور جهان از جمله برزیل، ونزوئلا، اسپانیا، ایتالیا، کانادا، چین، مکزیک، روسیه و فرانسه برگزار می‌شود.

مقامات روسیه ماه‌هاست که در حال بررسی یک چارچوب نظارتی جامع‌تر برای دارایی‌های کریپتو بوده‌اند. انتظار می‌رود قانون‌گذاران در دومای ایالتی، لایحه جدیدی در مورد ارز دیجیتال و پیش نویس قانونی استخراج رمزارز در فدراسیون روسیه را به تصویب برسانند.

در حالی که در ژانویه سال جاری، بانک مرکزی روسیه ممنوعیت کلی اکثر فعالیت‌های مرتبط با رمزارز را پیشنهاد کرد، افزایش فشار تحریم‌ها از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در اواخر فوریه، مقامات پولی را متقاعد کرد که از پیشنهادات مربوط به ارز‌های دیجیتال حمایت کند.

در ماه سپتامبر، مقامات مالی روسیه طراحی مکانیزمی را برای تسهیل استفاده از ارز‌های دیجیتال برای پرداخت با سایر کشور‌ها آغاز کردند.

منبع: خبرگزاری اقتصاد آنلاین

عناوین برگزیده