تاریخ: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۲۸۱۱۹۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
فعال بازار فولاد عنوان کرد:

دلیل عدم عرضه آهن اسفنجی در معاملات امروز بورس کالا/ مزایده‌ای که دردسرساز شد!

‌می‌متالز - یک کارشناس بازار فولاد از دلایل عدم عرضه آهن اسفنجی در معاملات امروز بورس کالا سخن گفت.

به گزارش می‌متالز، حسام الدین والی درباره علت عرضه نشدن آهن اسفنجی و بریکت در معاملات امروز، یکشنبه (۲۹ آبان ماه جاری) بورس کالا اظهار داشت: براساس تازه‌ترین تصمیمات مقامات بورس کالا، تا اطلاع ثانوی خرید محصول آهن اسفنجی صرفا برای تولیدکنندگان شمش فولادی و تختال فولادی که توسط وزارت صمت معرفی شده باشند، امکان پذیر است.

وی گفت: دلیل این وضوع، عرضه کم نسبت به تقاضای زیادی بود به طوری که تولیدکنندگانی که عرضه را رعایت نمی‌کردند، برای خرید آهن اسفنجی محدود شدند، بنابراین آهن اسفنجی دیروز عرضه شد.

این کارشناس بازار فولاد در پایان تصریح کرد: البته من دیدم که برای عرضه آهن اسفنجی یک مزایده‌ای گذاشته بودند که اگر کسی می‌خواهد، آمادگی فروش ۱۰ هزار تن آهن اسفنجی را داریم. این مزایده مربوط به شرکت صنعتی فولاد شادگان است.

البه روز شنبه هفته جاری دو محصول فولادی در بورس کالا عرضه شدند به طوری که آهن اسنجی با تقاضای ۸۹٫۲ درصدی و بریکت با تقاضای ۷٫۳ درصدی مواجه شده بودند.

گزارش ها از معاملات فولادی در بورس کالا نشان می‌دهد: روز گذشته ۸۲ هزار تن آهن اسفنجی در بورس کالا با قیمت پایه ۷۷ هزار و ۸۹۷ ریال عرضه شد که در نهایت از این میزان، ۷۳ هزار تن با قیمت نهایی ۸۰ هزار و ۹۰۸ ریالی به فروش رسید. به عبارت دیگر، ۸۹٫۲ درصد از حجم عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا با رقابت ۳٫۸ درصدی معامله شده اسیت.

همچنین ۲۰ هزار تن محصول بریکت با قیمت پایه ۸۲ هزار ریال در بورس کالا عرضه شد، اما از این میزان، فقط ۷٫۵ درصد از حجم عرضه، یعنی یک‌هزار و ۵۰۰ تن با قیمت ۸۲ هزار ریال به فروش رسید.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده