تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۴۹
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۷۹۶۴۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
برای اولین بار در کشور؛

راکتور احیای آهن اسفنجی با همت صنعتگران ماشین سازی اراک طراحی و ساخته شد

‌می‌متالز - راکتور احیای آهن اسفنجی با ظرفیت تولید ۲ میلیون تن آهن اسفنجی در سال برای اولین بار در کشور در ماشین سازی اراک با موفقیت طراحی و ساخته شد.

به گزارش می‌متالز، راکتور احیای آهن اسفنجی با تکنولوژی HYL ۳ و ظرفیت تولید ۲ میلیون تن آهن اسفنجی در سال برای اولین بار در کشور در کارخانه ماشین سازی اراک با موفقیت طراحی و ساخته شد.

این راکتور برای اولین بار در کشور و چهارمین بار در دنیا توسط صنعتگران ماشین سازی اراک طراحی و ساخته شده و همه مواد خام مورد نیاز ساخت آن از داخل کشور تأمین شده است.

وزن عملیاتی راکتور ۲۸۷۷ تن می‌باشد که به صورت عمودی در ارتفاع ۴۵ متری برج احیا و بر روی استراکچر فلزی نصب می‏شود و با استفاده از گاز‌های احیا (H ۲, CO) در دمای۹۵۰ درجه سانتیگراد گندله آهن را به آهن اسفنجی تبدیل می‌نماید.

گفتنی است، حمل این رآکتور با ابعاد محموله ۱۲ متر عرض، ۱۲ متر ارتفاع، ۴۰ متر طول و ۴۲۰ تن وزن از مبدأ شرکت ماشین سازی اراک به مقصد چترود کرمان، به عنوان مرتفع‏ترین محموله تاریخ حمل و نقل فوق سنگین کشور لقب خواهد گرفت.

به گزارش دیارآفتاب، شرکت ماشین سازی اراک به منظور پشتیبانی از صنایع بنیادین و تامین نیاز‌های صنعتی کشور در سال ۱۳۵۰ به عنوان نخستین صنعت سنگین کشور به بهره‌برداری رسید و در سال‌های بعد از انقلاب جهشی قابل توجه پیدا کرد.

ماشین سازی بزرگ‌ترین طراح و سازنده مجتمع‌های پتروشیمی، پالایشگاه‌های گاز، پالایشگاه‌های نفت، پل‌ها، نیروگاه‌های برق‌آبی، نیروگاه‌های بادی و کارخانجات سیمان در ایران و خاورمیانه می‌باشد که علاوه بر ماشین‌آلات و تجهیزات صنایع نفت‌وگاز، صنایع پتروشیمی، صنایع شیمیایی، سدها، نیروگاه‌ها و صنایع سیمان؛ تجهیزات و ماشین‌آلات صنایع فولاد، صنایع ریلی، صنایع خودروسازی، صنایع غذایی، ترابری، بنادر و معادن را نیز تولید می‌کند.

این شرکت با داشتن بیش‌از نیم‌قرن سابقه و تجربه، قابلیت‌ها و توانایی‌های علمی، فنی و تخصصی، تجهیزات و امکانات پیشرفته و مدرن در قالب پنج گروه تولیدی مختلف، سه شرکت تابعه مستقل و دو گروه پشتیبانی، کارخانه نوآوری و دانشگاه علمی‌کاربردی، توانایی انجام پروژه‌های بزرگ ملی و بین‌المللی را دارا و قادر به تولید انواع محصولات می‌باشد.

راکتور احیای آهن اسفنجی با همت صنعتگران ماشین سازی اراک طراحی و ساخته شد

منبع: پایگاه خبری دیار آفتاب

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده