تاریخ: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۶
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۸۴۶۴۲

رشد ۱۵ درصدی ورودی آب به سدها/ ۶۳ درصد ظرفیت سد‌های کشور خالی است

‌می‌متالز - با وجود رشد ۱۵ درصدی ورودی آب به سد‌های کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، در حال حاضر میزان پرشدگی مخازن سد‌ها ۳۷ درصد بوده و ۶۳ درصد ظرفیت مخازن سد‌های کشور خالی است.

به گزارش می‌متالز، آمار بهره‌برداری از سد‌های مخزنی کشور نشان می‌دهد که از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا امروز در مجموع ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد‌های کشور شده که در مقایسه با ورود ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون مترمکعب آب در مدت زمان مشابه سال قبل، شاهد رصد ۱۵ درصدی ورودی آب به سد‌ها هستیم.

همچنین از ابتدای سال آبی جاری تا امروز ۴ میلیارد و ۸۸۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌ها خارج شده که در مقایسه با خروجی ۵ میلیارد و ۱۴۰ میلیون مترمکعبی در زمان مشابه سال قبل، خروجی آب از سد‌ها کاهشی ۵ درصدی داشته است.

درحال حاضر ذخایر سد‌های کشور ۱۸ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب است و با این میزان ذخیره آب، درصد پرشدگی مخازن سد‌ها ۳۷ درصد بوده و ۶۳ درصد ظرفیت مخازن سد‌های کشور خالی است.

میزان ذخایر سد‌ها در روز ۲۶ آذرماه سال قبل، ۱۷ میلیارد و ۴۸۰ میلیون مترمکعب بود که مقایسه این رقم با میزان ذخایر فعلی، حاکی از رشد ۳ درصدی حجم ذخایر آبی سد‌های کشور است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده