تاریخ: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۴
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۷۹۶۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نخبگان به معادن بیایند

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: نخبگان از راه‌هایی که مشخص شده است می‌توانند برای ورود به بخش معادن اقدام کنند.

به گزارش می‌متالز، جرجانی در نشست با جمعی از نخبگان حوزه معدن در بنیاد نخبگان استان با تأکید بر اهمیت نقش نخبگان در توسعه بخش صنعت و معدن، گفت: نخبگان استانی باید از طریق ثبت شرکت و اخذ رتبه‌های لازم برای حوزه معدن از توان علمی خود در تقویت و توسعه بخش معدن و صنایع معدنی استان استفاده کنند.

او با اشاره به برگزاری مستمر مزایده‌های عمومی حوزه معدن و اطلاع‌رسانی از طریق جراید و پیام‌رسان‌های در اختیار اداره کل صمت، افزود: شرکت در مزایده‌های عمومی معدنی یکی از مسیر‌هایی است که حوزه نخبگانی استان می‌تواند بر اساس قانون در این مزایده‌ها شرکت و به بخش معدن ورود کند.

جرجانی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر جلوگیری از خروج مواد معدنی از کشور و خام فروشی گفت: قطعا با حضور و فعالیت جامعه نخبگانی استان در بخش معدن شاهد ایجاد و توسعه واحد‌های فرآوری، صنایع معدنی و تکمیل زنجیره‌های تولید و به دنبال آن اشتغالزایی و ارزش افزوده بیشتر در داخل استان خواهیم بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به برخی از مواد معدنی شاخص و وجود مزیت و انحصار در آن‌ها برای استان اشاره و بیان کرد: بنتونیت، زغال سنگ، آندالوزیت، سنگ بازالت و پتاس از جمله مواد معدنی هستند که نیاز است با ورود نخبگان در زمینه فرآوری کامل آن و تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر اقدام شود.

او با بیان اینکه معدن کارانی که از ظرفیت نخبگان استفاده کنند، حمایت می‌شوند، افزود: بهره‌برداران معادنی که با استفاده از ظرفیت نخبگان در جهت بهره‌برداری بهینه و فرآوری و صیانت از ذخایر معدنی، ارتقای بهره‌وری و تحقیق و توسعه و اکتشاف و حفظ محیط زیست در معدن اقدام کنند، از پرداخت حداکثر تا ۲۰ درصد حقوق دولتی معاف می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده