تاریخ: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۲۸۰۰۶۹
سرویس خبر : صنایع کوچک
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین:

۱۶۲ واحد پایین دستی صنایع پتروشیمی و شیمیایی در قزوین عارضه یابی شد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: ۱۶۲ واحد پایین دستی صنایع پتروشیمی و شیمیایی مستقر در شهرک‌های صنعتی قزوین پیرو تفاهم نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران عارضه یابی شد.

به گزارش می‌متالز، رضا صفاری روز شنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین، افزود: ۲۶۱ واحد بهره بردار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی و همچنین شیمیایی فعالیت می‌کنند.
وی اظهار داشت: ۴۰ واحد تولیدی فعال در این زمینه‌ها که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین فعالیت می‌کنند، راکد و تعطیل هستند.

این مسوول گفت: نهضت احیای واحد‌های تولیدی راکد و تعطیل در کشور به راه افتاده و با توجه به ظرفیت‌های قزوین در بخش صنایع، این استان به عنوان پایلوت عارضه یابی و احیای صنایع پایین دستی پتروشیمی برگزیده شده است.
وی اظهار داشت: در راستای تفاهم نامه میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، برای احیای واحد‌های راکد صنایع پایین دستی پتروشیمی از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه نزدیک به یک سوم واحد‌های تولیدی بهره بردار در شهرک‌های صنعتی قزوین صنایع پایین دست پتروشیمی و شیمیایی هستند، خاطرنشان کرد: احیای واحد‌های راکد صنایع پایین دست پتروشیمی کمک بزرگی به رونق تولید و اشتغال در استان قزوین خواهد کرد.

وی همچنین یادآور شد: ۱۴۱ واحد راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین در وضعیت راکد قرار دارند که برای احیا و بازگشت آن‌ها به چرخه تولید برنامه ریزی می‌کنیم.

هزینه‌های بالای تولید و مواد اولیه، دشواری در تامین مواد اولیه، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، تعدد قوانین و مقررات و تغییر مکرر از جمله چالش‌ها و مشکلاتی بود که صنعتگران صنایع پایین دستی پتروشیمی در قزوین آن‌ها را در این نشست مطرح کردند.

استان قزوین دارای یک شهرک صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.
۹۴۷ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی قزوین دارای پروانه بهره برداری هستند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده