تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۳۰۸۰۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تعامل سازمان بورس با قوه قضائیه برای رفع موانع تولید

‌می‌متالز - معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ جلسه برای نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است، اظهار کرد: به طور مثال از رئیس سازمان بورس دعوت کردیم و گفتیم مشکلات حقوقی و قضایی که دستگاه قضایی ممکن است در آنجا مؤثر باشد را بگویید تا ببینیم چه کمکی در خصوص بورس می‌توانیم بکنیم؟ موارد و چالش‌هایی مطرح و راهکار‌هایی پیشنهاد شد. کمیته‌ای ذیل ستاد مرکزی وجود دارد که مصوبات به آنجا ارجاع داده می‌شود، آن‌ها حل می‌کنند و خروجی داده می‌شود.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه در برنامه صفحه اول شبکه خبر در پاسخ به این پرسش که حمایت از تولید به عنوان یک راهبرد از سوی قوه قضائیه، به صورت بازرسی‌های موردی و میدانی بوده و یا به صورت فرآیندی و صدور بخشنامه است، گفت: به دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲، در سال ۹۴ قانونی تحت عنوان قانون نحوه پیگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تصویب و ابلاغ شد.

وی افزود: در سال ۹۶، دستورالعملی مبنی بر دستورالعمل نحوه پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاوتی نوشته و از آن زمان، قوه قضائیه به صورت برنامه محور وارد عمل شد.

مصدق ادامه داد: ستادی تحت همین عنوان تشکیل شده که مسوولیت آن با معاون اول بوده و برخی مسوولان عالی قوه قضائیه در آن عضو هستند و دبیری این ستاد را دادستان کل کشور بر عهده دارد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه از سال گذشته به صورت مستمر و به صورت ماهانه جلساتی برای نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تشکیل می‌شود، اظهار کرد: سعی بر این است در هر جلسه از مسوولان سازمان‌های مختلف برای بررسی چالش‌ها دعوت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به طور مثال از رئیس سازمان بورس دعوت کردیم و گفتیم مشکلات حقوقی و قضایی که دستگاه قضایی ممکن است در آنجا مؤثر باشد را بگویید تا ببینیم چه کمکی در خصوص بورس می‌توانیم بکنیم؟ موارد و چالش‌هایی مطرح و راهکار‌هایی پیشنهاد شد. کمیته‌ای ذیل ستاد مرکزی وجود دارد که مصوبات به آنجا ارجاع داده می‌شود، آن‌ها حل می‌کنند و خروجی داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰ جلسه در این حوزه تشکیل شد، گفت: برگزاری جلسات ستاد بسیار موثر بوده است چرا که به دنبال اقداماتی که از سوی دادستان کل در حوزه حمایت از تولید، رفع موانع صورت گرفته از تعطیلی بیش از ۴۴ هزار شرکت جلوگیری به عمل آمده است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده