تاریخ: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۶
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۲۹۱۷۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی در راه‌اندازی واحد‌های تولیدی استان بوشهر

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی ۲۸ واحد تولیدی در استان گفت: این صنایع با سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان در نقاط مختلف استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

به گزارش می‌متالز، مهدی صفوی، با بیان اینکه در ۱۰ ماه امسال ۲۸ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده است، اظهار داشت: ۱۲ واحد از این صنایع در دهه مبارک فجر وارد مدار تولید شده است.

وی مجموعه سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را ۱۵۰۰ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: این طرح‌های صنعتی در نقاط مختلف استان بوشهر زمینه اشتغال ۵۳۰ نفر را فراهم کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه همه این طرح‌ها توسط بخش خصوصی اجرا شده است گفت: این طرح‌های صنعتی در شهرک و نواحی صنعتی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت بانک‌ها اجرا و افتتاح شده است.

صفوی نقش بانک‌ها در اجرا طرح‌های صنعتی و تولیدی را مهم دانست و افزود: امسال از چند ردیف تسهیلات بانکی ابلاغ که با مشارکت بانک‌ها بر اساس هدف‌گذاری تخصیص داده شد.

وی تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: به‌زودی این تسهیلات از طریق بانک‌های عامل پرداخت می‌شود که سهم صمت استان بوشهر ۱۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به تسهیلات رونق تولید پرداخت و اضافه کرد: این تسهیلات از منابع داخلی بانک‌ها تأمین می‌شود که در این زمینه ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار واحد‌های صنعتی استان بوشهر قرار گرفته است.

صفوی روند پرداخت تسهیلات به واحد‌های صنعتی استان را مطلوب دانست و بیان کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر ۶۱ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است و ۷۰ درصد مصوبات این کارگروه تخصصی اجرایی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده