تاریخ: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۶
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۸۳۸۸۵
سرویس خبر : صنایع کوچک
معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد؛

واگذاری زمین به شرکت‌های دانش بنیان

‌می‌متالز - معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: یکی از اولویت‌های این سازمان واگذاری زمین با شرایط ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش می‌متالز، رضا رحیمی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امسال با به توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، در کنار تولید و اشتغال به مقوله دانش بنیان‌ها توجه جدی شده است و طبق این رویکرد یکی از اولویت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران واگذاری زمین با شرایط ویژه به این شرکت‌هاست.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیانی که دارای گرید (رتبه) دانش بنیانی از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور باشند در گرفتن زمین و تقسیط طولانی مدت هزینه‌هایی که باید برای زمین بدهند، در اولویت هستند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: امسال شرکت‌های دانش بنیان به صورت ویژه حمایت می‌شوند و مدیران استان‌های مختلف باید این مهم را در اولویت کار خود قرار دهند.

رحیمی ادامه داد: در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یکی از اهداف ما حمایت از واحد‌های صنعتی راکد و فعال کردن و به ظرفیت رساندن این واحدهاست.

وی یادآور شد: در این خصوص، این سازمان به شاخص برنامه‌ای که از ابتدای سال تعریف شده رسیده و مورد تایید سازمان بازرسی نیز قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تصریح کرد: در مجموع فعال کردن واحد‌های تولیدی کشور رو به جلوست و امسال هم از محل کمک‌های فنی و اعتباری به استان‌های کمتر توسعه یافته مبالغی کمک شده و تفاهم نامه‌ای با بانک ملی در این رابطه منعقد شده است.

رحیمی خاطر نشان کرد: بانک ملی نیز در این راستا تسهیلات کم بهره تری را به واحد‌های نیمه راکد و راکد ارائه می‌کند تا این واحد‌ها به چرخه تولید بازگردند.

وی در ادامه سخنان خود، اظهار کرد: برای کهگیلویه و بویراحمد سه میلیارد تومان از محل منابع سازمان و پنج برابر این رقم را بانک ملی به واحد‌های نیمه فعال و راکد ارائه می‌دهد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: سیاست و استراتژی ما اینست که از نیرو‌های بومی در مدیریت شرکت‌های استانی استفاده کنیم. موسوی (مدیرعامل سابق) طی این چند سال از مدیران پیگیر بوده و مرادی نژاد (مدیرعامل جدید) نیز از جوانان تحصیل کرد و توانمند استان است که ان شاالله از ظرفیت‌های بالقوه استان نهایت استفاده را ببرند.

رحیمی، اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت خوبی در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، منابع آبی و کشاورزی دارد که می‌توانند در اشتغالزایی این استان موثر واقع شوند. این استان چهار فصل پوشش منابع طبیعی خوبی دارد و در صورت همکاری اداره کل منابع طبیعی برای واگذاری زمین، آمادگی داریم زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم تا کارگاه‌های کوچک در شهرک‌های تقاضا محور ایجاد و راه اندازی شود.

وی، ادامه داد: در کشور ۹ استان منطقه ویژه دارند که یکی از این استان‌ها، استان کهگیلویه و بویراحمد است، باتوجه به نزدیکی به بنادر، این منطقه در استان ویژه‌تر است و فعال کردن این مهم اقدامی مثبت در جهت توسعه استان خواهد بود.

مدیران کفش آهنی بپوشند

در ادامه این برنامه احسان عسکری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: دولت در حال تلاش است و مدیران استان کفش چرمی خود را دربیاورند و کفش آهنی بپوشند. مدیران حوزه اقتصادی باید تلاش خود را مضاعف کنند چراکه امروز مشکل مردم و جامعه مشکل اقتصاد و معیشت است.

عسکری، افزود: شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه اقتصادی در خور و شأن مردم این استان نیست، اما در جهش قرار گرفته این و ۲۰ طرح اقتصادی در برنامه داریم که ۶ ماه تا دو سال آینده به بهره برداری برسند.

وی با بیان اینکه سه پتروشیمی و ساخت پتروپالایشگاه نیز در دستور کار است، اضافه کرد: فعال کردن معدن کوه لار چرام در حال پیگیری است و کارخانه اسیدفوریک قرار است راه اندازی شود، کارخانه معدن فسفات چرام راه بیفتد، ۱۰۰۰نفر اشتغالزایی در زمینه فسفات چرام ایجاد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: طرح‌ها و واحد‌های صنعتی که زمین‌های گرفتند و تاکنون کاری نکرده اند، زمین‌های واگذار شده از آن‌ها پس گرفته می‌شود.

سهیل مرادی‌نژاد، مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم با تشکر از استاندار و نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از استاندار و سه نماینده استان در مجلس تقدیر و تشکر می‌کنم.

مرادی‌نژاد، با بیان اینکه در این سال‌ها افتخار این را دارم که فعال حوزه‌های صنعت و دانشگاه باشم، افزود: عزم من در مبارزه با فساد کاملاً جدی و اجرایی است.

وی، اضافه کرد: با حمایت از فعالیت‌های صنعتی در همه شهرستان‌های استان به تکلیف خود عمل خواهم کرد و امیدوارم بتوانیم ضمن رونق اشتغالزایی در نقطه به نقطه استان، با رویکرد ایجاد زیرساختِ باکیفیت و با توجه به شعار خاص سال، حرکت کنیم.

گفتنی است که سهیل مرادی نژاد ۴۰ساله، دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی برق از دانشگاه شهید چمران اهواز و دکترای مهندسی برق (قدرت) از دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان است.

سوابق کاری مرادی نژاد معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان عبارت است از: سرپرست معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، مدیر توسعه صنعتی و فناوری شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مدیر توسعه بنگاه‌ها و کارآفرینی شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، مدرس دانشگاه‌های دولتی و آزاد در سطح استان، مشاور گروه برق دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان، نماینده صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و صندوق ضمانت صادرات در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده