تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۲۸۰۲۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۶ واحد تولیدی در ایلام به چرخه تولید بازگشت

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به حمایت دولت از بخش تولید، گفت: در نیمه نخست سال جاری ۶ واحد تولیدی راکد در استان به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش می‌متالز، رضا محمدرحیمی روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده که در این تعداد جلسات ۱۱۱ مصوبه تصویب شده که ۱۰۶ مصوبه اجرایی و پنج مصوبه نیز در دست اقدام است.

وی افزود: بیشترین مصوبات در حوز‌های مالی، سرمایه در گردش، استمهال وام، تامین اجتماعی، امور مالیاتی و سایر مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی از جلمه کارگری، محیط زیست و پیگیری اجرای طرح‌ها با هماهنگی و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: در این مدت و با برگزاری نشست‌های متعدد ۶ واحد تولیدی نیز در نیمه نخست سال جاری در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به چرخه تولید بازگشته اند.

محمد رحیمی ادامه داد: تلاش می‌شود که مشکلات و موانع واحد‌های تولیدی استان با تعامل همه دستگاه‌های اجرایی رفع و زمینه بازگشت و تولید واحد‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید افزود: سال گذشته ۷۳ جلسه، ۲۵۰ پرونده با ۴۰۳ مصوبه تشکیل شده که بیش از ۸۰ درصد مصوبات کارگروه تسهیل در استان اجرایی شد.

در این نشست ۶ دستور کار در حوزه‌های مختلف از جمله بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات مورد بررسی قرار گرفت.

طرح پرورش ماهی در شهرستان چرداول، طرح شرکت تولید شن و ماسه آج راه غرب در ایوان، طرح‌های توسعه شرکت قند ایلام و همچنین طرح‌های تولید در حوزه صنایع شیمایی از دیگر طرح‌هایی بودند که در این نشست مورد بررسی و تاکیدات لازم در خصوص رفع مشکلات این طرح‌ها صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده