تاریخ: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۵۶۸
کد خبر: ۲۸۰۶۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تأکید استاندار برای تأمین نیروی معادن از روستا‌های مجاور

‌می‌متالز - استاندار سمنان گفت: معادنی که در کنار روستا‌ها مستقر هستند برای تأمین نیروی کار خود از افراد همان روستا‌ها اقدام کنند.

به گزارش می‌متالز، سید محمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که در سالن اجتماعات فرمانداری میامی برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان میامی دارای ظرفیت‌های زیادی در بخش صنعت، معدن و کشاورزی است و برای بهر‌گیری بیشتر از ظرفیت نیروی فعال از روستا‌ها تلاش شود برای نیروی معادن از مردم روستا استفاده شود.

وی بر ضرورت رفع مشکلات معدن داران شهرستان میامی تأکید کرد و گفت: مشکلات مطرح شده از سوی معدن‌دارن این منطقه بررسی و برای رفع آن تلاش می‌شود.

استاندار سمنان هاشمی با بیان اینکه میامی پتانسیل کشاورزی مطلوبی نیز دارد گفت: استان سمنان رد عمده مناطق کشت گندم وجود دارد، اما بیش از ۵۰ درصد از گندم تولیدی استان به مزارع شهرستان میامی تعلق دارد.

هاشمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت تسهیلات دامدار کارت اشاره کرد و گفت: تسهیلات دامدار کارت به دامداران شهرستان میامی نیز پرداخت شده است و تسهیلات پرداختی به دامداران اهل میامی بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

وی همچنین از جذب ۸۰۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره ماده ۱۸ در استان سمنان خبر داد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: یکی از زمینه‌های توسعه متوازن استان، جذب تسهیلات مشاغل خانگی است و توقع داریم فرمانداری شهرستان میامی، جلسات منظمی را در این خصوص برگزار کند.

صادقی افزود: طبق اطلس توانمندسازی استان، بخش عمده‌ای از اجرای طرح‌ها در شهرستان میامی به بنیاد برکت سپرده شده که مقرر شده تا طرح‌ها و برنامه‌ها در این خصوص ارائه شود.

وی افزود: باید از خام فروشی به سمت فرآوری معادن روی بیاوریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده