تاریخ: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۸۰۶۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیردبیرخانه سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو:

اکو در زمینه معدن گفت‌وگویی با طالبان نداشته است

‌می‌متالز - مدیر دبیرخانه سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو با بیان اینکه پهنه‌های معدنی در کشور‌های عضو اکو بسیار زیاد است، گفت: امروز کشور‌های عضو اکو به دنبال مذاکره با طالبان در حوزه معدن و شناسایی پهنه‌های غنی معدنی افغانستان هستند.

به گزارش می‌متالز، روشن میرزایی، اظهار کرد: یک سال پیش از سازمان زمین شناسی ایران پروپوزالی را برای بخش اکو در حوزه معدن، شناسایی پهنه‌های معدنی و ... دریافت کردیم و از این طریق به دنبال دریافت راهکار و کمک توسط متخصصان کشور‌های عضو اکو در حوزه معدن هستیم.

وی با بیان اینکه کشور‌های عضو اکو به دنبال پیشرفت حوزه معدن هستند، ادامه داد: پهنه‌های معدنی در کشور‌های عضو اکو بسیار زیاد است و با برگزاری این نشست‌ها از تجربه کشور‌های این سازمان استفاده خواهیم کرد.

مدیر دبیرخانه سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو درباره پتانسیل‌های بالای افغانستان در حوزه معدن و پهنه‌هایی که هنوز شناسایی نشده است، گفت: با توجه به اینکه هنوز به‌صورت رسمی از طالبان دستور رسمی برای شناسایی پهنه‌های معدنی دریافت نکرده‌ایم، امروز کشور‌های عضو اکو به دنبال مذاکره با طالبان در حوزه معدن و شناسایی پهنه‌های غنی معدنی افغانستان هستند.

وی با بیان اینکه هنوز در حوزه معدن با طالبان مذاکره‌ای نداشته‌ایم و در این اجلاس به دلیل اینکه طالبان در هشتیمن اجلاس کشور‌های همکاری اقتصادی اکو در اصفهان حضور نداشتند، نماینده سفارت افغانستان در این نشست حضور پیدا کرد.

رونقی افزود: ابتدا اکو در حال امکان سنجی پتانسیل‌های حوزه معدن افغانستان است تا بعد از اکتشاف، آن را به مرحله اجرا برسانیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده