تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۱
بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۲۷۹۶۲۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

صادرات شمش فولاد از بستر بورس کالا برای نخستین بار

‌می‌متالز - عرضه شمش‌های فولادی از تالار صادراتی بورس کالا برای نخستین بار فردا (۱۸ آبان) در شرایطی انجام می‌شود، که بدین ترتیب ۱۰ هزار تن شمش بلوم آهن و فولاد ارفع در دو نوبت عرضه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، شرکت آهن و فولاد ارفع برای نخستین بار ۱۰ هزار تن شمش فولاد (دو عرضه ۵ هزار تنی) در تالار صادراتی بورس کالای ایران را فردا (۱۸ آبان) عرضه می‌کند.

این شرکت قرار است هر کیلو شمش بلوم تحویل Ex Works:EXW (یعنی اینکه فروشنده باید کالا را در محل کار خود یا محل تعیین شده دیگری در اختیار خریدار قرار دهد) را به قیمت ۱۴ هزار و ۵.۶ تومان و هر کیلو شمش بلوم فوب بندرعباس را با قیمت پایه ۱۴ هزار و ۵۹۸.۵ تومان روی تابلوی عرضه ببرد.

عرضه صادراتی شمش فولاد برای نخستین بار است که در تالار صادراتی بورس کالا اتفاق می‌افتد. عرضه محصول‌های فولادی در بورس کالا با نبشی، ناودانی و میلگرد و از خرداد ۱۳۹۰ صورت گرفته بود.

آهن و فولاد ارفع از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۱۳۶ هزار تن آهن اسفنجی و ۴۷۴ هزار و ۵۰۰ تن شمش بلوم در تالار محصول‌های صنعتی و معدنی بورس کالای ایران عرضه و موفق به فروش ۷۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۴۱۹ هزار و ۵۰۰ تن شمش بلوم خود در تالار مذکور شد.

بر اساس این گزارش، ارزش معاملات آهن اسفنجی فروخته شده این شرکت ۵۱۷ میلیارد تومان و شمش بلوم بیش از ۵.۷ همت (هزار میلیارد تومان) بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده