تاریخ: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۲۸۰۶۳۶

۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و بازسازی صنایع کشور هدفگذاری شد

‌می‌متالز - مدیر کل صنایع ریلی و دریایی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و بازسازی صنایع کشور هدفگذاری شد که بخشی از این اعتبار به متقاضیان صنایع ریلی اختصاص می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، «سعید جعفری» عصر چهارشنبه در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی صنایع ریلی استان مرکزی افزود: چنانچه کالای شرکتی قابل رقابت و تولید به لحاظ کیفیت و قیمت باشد و تیراژ تولیدی آن واحد متناسب با نیاز کشور باشد، واردات آن کالا ممنوع می‌شود و زیر چتر حمایتی وزارت متبوع قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: سیاست‌های کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی، تمرکز بر افزایش توان تولید داخل در راستای مدیریت واردات و تامین نیاز‌های کشور است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی بیان کرد: اکنون عمده سرمایه گذاری صنعتی با بخش خصوصی است، اما بخش زیادی از وزن بهره‌برداری در اختیار دولت است که مقرر شد این مهم بر اساس اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار شود، اما روند واگذاری باید به گونه‌ای باشد که حوزه بهره برداری آسیب نبیند.

جعفری اظهار داشت: در خصوص تامین لوکوموتیو و تامین زیرساخت‌های تولیدی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که نیاز‌های صنعتی را برآورده کند و در این راستا مقرر است انجام سفارش و نیاز‌ها به صورت موزون به بخش خصوصی و تولید کننده ابلاغ شود تا نیاز‌های این حوزه در اسرع وقت تامین شود.

وی با اشاره به اینکه تولید و تامین نیاز صنایع ریلی در اولویت اقدامات وزارت صمت است، افزود: زیرساخت‌های تولید واگن در کشور وجود دارد و درخصوص تامین انواع واگن در کشور مشکلی وجود ندارد و مشکل نبود سفارش است.

مدیر کل صنایع ریلی و دریایی وزارت صنعت معدن و تجارت عنوان کرد: بهره بردار و تولیدکننده در حوزه لجستیک به دنبال منابع مالی و قرارداد منطقی است تا ظرفیت‌های تولیدی خود را وارد بازار کند.

جعفری گفت: مسوولان حوزه وزارت صمت مذاکراتی با خودروسازان در راستای همپوشانی و تامین قطعات خودرو و تجهیزات انجام دادند، همچنین تعامل و هم‌افزایی مناسبی نیز با قطعه سازان صورت گرفته که به واسطه حمایت از تولید داخل، گام‌های موثری در راستای توسعه و تقویت صنایع کشور برداشته شود.

وی استان مرکزی را پایتخت صنعتی کشور عنوان کرد و گفت: این استان ظرفیت بسیاری در حوزه صنعت و صنایع ریلی دارد که باید از این پتانسیل در صنعت کشور بیشترین بهره گیری را داشت.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده