تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۷
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۸۱۳۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۲۹۰ محدوده معدنی استان همدان از طریق مزایده واگذار می‌شود

‌می‌متالز - معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: ۲۹۰ محدوده معدنی این استان از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمد هادی احمدی روز دوشنبه افزود: مزایده واگذاری ۲۹۰ محدوده معدنی استان آغاز و فراخوان آن در روزنامه کثیرانتشار منتشر شده و براساس این مزایده ۹۲فقره معدن متروکه، ۴۹ فقره پروانه بهره برداری؛ ۲۵ گواهی کشف و ۱۱۳ فقره محدوده اکتشافی به بخش خصوصی و سرمایه گذاران واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افراد متقاضی تا ۲۹ آبان ماه فرصت داشتند به سامانه ستاد ایران مراجعه و اسناد را دریافت کنند، افزود: همچنین متقاضیان از آن تاریخ ۱۰ روز فرصت دارند مجدد اسناد در سامانه بارگزاری کنند.

احمدی یادآور شد: مزایده معادن یکی از راه‌هایی است که می‌توان از طریق آن به فعال سازی معادن و در پی آن به افزایش اشتغال، درآمد و تأمین مواد اولیه واحد‌های تولیدکننده پرداخت.

معاون امور معادن سازمان صنعت و معدن گفت: شرایط برای شرکت در سامانه سهل و وصول شده تا افراد متقاضی بتوانند به راحتی در این مزایده شرکت کنند و جذب سرمایه گذار در استان شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد یک شغل در معدن بیش از ۱۵ شغل مرتبط را همزمان به همراه دارد، تصریح کرد: امیدواریم سرمایه گذاران داخل استان همدان و کشور از این فرصت استفاده نمایند و در این مزایده شرکت کنند.

از ۶۷ نوع ماده معدنی کشور ۲۶ نوع در معادن استان همدان استخراج و فرآوری می‌شود.

استان همدان حدود ۲ میلیارد تن از ذخایر ۶۰ میلیارد تنی اکتشاف شده کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همدان

عناوین برگزیده